سرهنگ 'امین یارگارنژاد' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از کاربران اینترنت و بهره برداران فضای مجازی، اطلاع درستی از روش های حفظ و حراست از اطلاعات خود ندارند و با ناآگاهی وارد فضای مجازی می شوند و این خود زمینه را برای سوء استفاده سودجویان و سارقان اطلاعات فراهم می کند.
وی با بیان اینکه استفاده اقشار مختلف جامعه از فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است تصریح کرد: لازم است کاربران فضای مجازی از طریق مختلف با مخاطرات این فضا آشنا شوند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به گستردگی شبکه های اجتماعی در فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی زمان بسیار زیادی از اوقات فراغت افراد را به خود اختصاص داده که باید در زمینه بهره برداری صحیح از این موقعیت برنامه ریزی کرد.
وی افزود: بیشتر جرائم فضای سایبری با انگیزه مالی رخ می دهد و آمار پرونده های تشکیل شده در پلیس فتای کشور نیز نشان می دهد حدود 60 درصد پرونده های این بخش مربوط به جرائم اقتصادی است.
سرهنگ یارگارنژاد، ریشه بسیاری از جرائم فضای مجازی را کسب درآمد سودجویانه عنوان و اظهار کرد: فضای سایبر با توجه به کم اطلاعی بسیاری از کاربران، بهترین فضا برای انجام اعمال مجرمانه و کسب درآمد سودجویان به شمار می رود.
وی تاکید کرد: بررسی، تجزیه و تحلیل آمارها و پرونده های پلیس فتا، نشان می دهد معلول جرائم در فضای سایبر بخصوص در رابطه با جرائم اقتصادی، رعایت نکردن نکات ایمنی است.
وی گفت: مال باختگان پرونده های فضای سایبری بیشتر به دلیل رعایت نکردن نکات امنیتی طعمه کلاهبرداران قرار می گیرند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان، آموزش را یکی از مهمترین راهها و ابزارهای بالا بردن سطح آگاهی و دانش کاربران فضای مجازی در جلوگیری از فریب خوردن توسط مجرمان سایبری عنوان کرد و گفت: زمینه های پیشگیری اجتماعی بسیار گسترده است و در این مسیر تمام دستگاه ها باید پلیس و قوه قضائیه را یاری کنند.
وی تاکید کرد: پلیس فتا در بخش پیشگیری از مشکلات اجتماعی شاهد همکاری لازم از سوی برخی دستگاه ها و نهادها نیست و این امر موجب کندی روند اجرای برنامه ها و طرح های پیشگیری اجتماعی می شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.