به گزارش ایرنا، محمد حجتی پور روز دوشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی منطقه 2 که با حضور رییس اتاق بازرگانی استان کرمان برگزار شد، افزود: در بخش کشاورزی پنج طرح با اشتغالزایی 810 نفر و در بخش صنعت 40 طرح با اشتغالزایی 524 نفرو در این شهرستان در حال فعالیت می باشند.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه معادن هم در این شهرستان 2 معدن تراورتن در حال راه اندازی است که با راه اندازی این معدن برای 500 نفر شغل ایجاد خواهد شد.
وی اظهار کرد: کمبود نقدینگی و اعتبار بانکی و طولانی شدن زمان پرداخت تسهیلات از عمده مشکلات سرمایه‌گذاری در این شهرستان است.
فرماندار عنبرآباد تصریح کرد: اگر این موانع و مشکلات از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته شود، طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌ای رونق و شتاب بیشتری خواهند گرفت.
وی ادامه داد: تمامی طرح های اقتصاد مقاومتی عنبرآباد توسط استاندار کرمان پیگیری می شود لذا این نشان از جدیت استاندار در این زمینه می باشد.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه رشد اقتصادی و اشتغال شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در گرو استفاده صحیح و تغییر نگرش در بخش کشاورزی است،گفت: با استفاده بهینه از آب و کود و افزایش بهره وری از آب زمینه استفاده صحیح را از بخش کشاورزی باید فراهم کنیم.
سیدمهدی طبیب‌زاده اظهار کرد: در 2 شهرستان جیرفت و عنبرآباد با همکاری فرمانداران اقدامات خوبی در زمینه کارهای زیربنایی و مسائل اقتصادی و سرمایه‌گذاری انجام گرفته که با پیگیری اتاق بازرگانی امیدواریم که این 2 شهرستان به جایگاه واقعی خود برسند.
مرکز شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: بهنام احمدی *
7450/6003/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.