به گزارش ایرنا، سرهنگ یوسف نجفی روز شنبه در نشست خبری افزود: از مجموع حوادث رانندگی در محورهای برون شهری شمال استان کرمان 176 مورد فوتی و 762 مورد جرحی بوده است.
وی اظهار کرد: تعداد کشته های حوادث رانندگی در محورهای استان کرمان 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وی ادامه داد: 54 درصد تمام تصادفات جاده های شمال استان کرمان در سه ماه امسال مربوط به واژگونی و خروج خودرو از جاده بوده است.
وی بیان کرد: در مجموع یک هزار و 241 نفر در حوادث رانندگی در محورهای برون شهری استان کرمان مجروح شده اند که این آمار 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
سرهنگ نجفی با اشاره به آغاز طرح تابستانی پلیس راه استان کرمان بیان کرد: این طرح با هدف افزایش انضباط ترافیکی در جاده ها و کاهش حوادث و تلفات رانندگی از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا اول مهرماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: این طرح با همکاری سایر سازمان های دست اندرکار از جمله راه و شهرسازی، هلال احمر، اورژانس و سایر سازمان ها و مسئولان اجرایی شده است.
سرهنگ نجفی گفت: انجام تست الکل و اعتیاد به صورت ویژه در طرح تابستانی پلیس راه انجام می شود و این موضوع در مراجع قانونی به صورت ویژه مورد برخورد قانونی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه عمده حوادث رانندگی در شهریورماه رخ می دهد اظهار کرد: افزایش حجم سفرهای برون شهری در تابستان موجب افزایش حوادث در تابستان می شود.
سرهنگ نجفی ادامه داد: بازدید فنی از وسیله نقلیه، آماده کردن مدارک مورد نیاز در زمان رانندگی، برنامه ریزی برای سفر قبل از هر سفر ضروری است.
رئیس پلیس راه استان کرمان افزود: توجه به تابلوهای راهنمایی، توجه به تذکرات ماموران پلیس راه، خودداری جدی از ارتکاب تخلف در زمان رانندگی و خودداری از سوار کردن مسافر در قسمت بار خودرو از مواردی است که در حین سفر باید مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: خستگی و خواب آلودگی بیشترین دلیل حوادث رانندگی در استان کرمان است.
وی افزود: طولانی بودن مسیرها و بیابانی بودن محورهای استان کرمان موجب خواب آلودگی و خستگی رانندگان می شود و به همین دلیل واژگونی و خروج از جاده در محورهای این استان بیشتر رخ می دهد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.