به گزارش ایرنا، محمد ساردویی روز شنبه در بازدید نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی از طرح های حوزه راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در شهرستان رودبار جنوب به خبرنگار ایرنا افزود: باند اول محور اصلی جاسک - محمد آباد ریگان 477 کیلومتر طول دارد که 180 کیلومتر آن در استان هرمزگان و 70 کیلومتر در حوزه اداره کل راه شمال استان کرمان واقع شده است.
وی ادامه داد: 227 کیلومتر از این محور نیز در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان قرار دارد که تاکنون 175 کیلومتر از این محور در حوزه این اداره کل به بهره برداری رسیده و 25 کیلومتر آن نیز در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه 25 میلیارد ریال نیز به عنوان مطالبات پیمانکار محور جاسک محمدآباد ریگان باید پرداخت شود بیان کرد: این محور، استان کرمان را به بندر اقتصادی جاسک در استان هرمزگان متصل می کند.
وی با اشاره به بازدید از محور روستایی زهکلوت - چاه ابراهیم گفت: این محور 32 کیلومتر طول دارد.
وی ادامه داد: قرارداد 20 کیلومتر از این محور با پیمانکار منعقد شده و 110 میلیارد ریال برای احداث محور روستایی زهکلوت - چاه ابراهیم نیاز است که با تکمیل این محور 658 خانوار از نعمت راه مناسب آسفالته بهره مند می شوند.
وی تصریح کرد: محور نازدشت واقع در جنوب استان کرمان نیز بیش از پنج کیلومتر طول دارد که برای احداث آن نیز هشت میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
ساردویی گفت: محور موتور خالق پور نیز با طول سه کیلومتر امروز مورد بازدید قرار گرفت و با ساخت این محور 58 خانوار از نعمت راه مناسب برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: برای احداث این محور 6 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
ساردویی بیان کرد: یکی از طرح هایی که امروز در برنامه نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان قرار گرفت بازدید از بیمارستان 24 تختخوابی شهرستان رودبار جنوب با سه هزار و 450متر مربع مساحت و اعتبار هزینه شده 96 میلیارد ریال بود که در حال حاضر به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: 65 کیلومتر راه روستایی در سال 95 در شهرستان رودبار احداث و به بهره برداری رسید که مجموع اعتبار هزینه شده برای این محوره ها 130 میلیارد ریال است و هزار و 254 خانوار را زیر پوشش دارد.
ساردویی بیان کرد: در حال حاضر 110 کیلومتر راه روستایی با اعتبار 275 میلیارد ریال در دست ساخت است که با بهره برداری از این محورها تعداد یک هزار و 325 خانوار دیگر از نعمت راه روستایی مناسب برخوردار می شوند.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان به صورت مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.