به گزارش ایرنا، محمدرضا فتوت روز جمعه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره گل محمدی بردسیر در سایت گردشگری لاله زار افزود: برنامه ریزی ها به گونه ای است که از ظرفیت های مختلف مناطق مختلف استان کرمان استفاده شود.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های مختلف در مناطق با هدف شکرگزاری از نعمات الهی و همچنین ارائه آموزش های مختلف برگزار می شود تصریح کرد: در جشنواره گل محمدی لاله زار نیز کشاورزان و سایر بهره برداران و دست اندارکاران این بخش دور هم جمع شدند.
امام جمعه بردسیر نیز ضمن یادآوری رشادت های سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت: پاسداشت خون شهدا به نوعی با حفظ وحدت زیر پرچم ولایت ممکن است.
حجت الاسلام میثم تارم افزود: پیام ماندگار شهدا، حفظ وحدت با محوریت ولایت فقیه است.
فرماندار بردسیر نیز گفت: طی یک سال اخیر 2 کارخانه گلابگیری در این شهرستان افتتاح شده و با هماهنگی بین واحدهای خصوصی و غیره کشت گل محمدی در این منطقه توسعه داشته است.
مجید نجف پور افزود: بیش از 70 درصد گل های کشت شده در منطقه بردسیر طی سال گذشته در کارخانه های همین منطقه فرآوری شده و 30 درصد مابقی این محصول از منطقه خارج شده است.
وی با بیان اینکه جشنواره گل محمدی لاله زار امسال متفاوت از هر سال برگزار شد اظهار کرد: جشنواره سراسری موسیقی نواحی با جشنواره گل محمدی در شهرستان بردسیر به طور همزمان برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های تفریحی و ورزشی در جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر گفت: این جشنواره با هدف شناساندن و معرفی پتانسیل های بالقوه شهرستان بردسیر از 10 سال گذشته تاکنون در محل سایت گردشگری لاله زار برگزار می شود.
وی توسعه اکوتوریسم و اقامت در خانه های بوم گردی را از نتایج برگزاری چند روزه این جشنواره دانست و افرود: با ترویج گردشگری که از طریق جشنواره ها انجام می شود، توسعه خانه های بوم گردی در این منطقه در دست انجام است.
برپایی چادرهای عشایری، غرفه های صنایع دستی و اجرای گروه موسیقی نواحی محلی گیلان در جشنواره گل محمدی بردسیر از جمله برنامه های جانبی این جشنواره بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، امام جمعه و فرماندار بردسیر و جمعی از مسئولان محلی در پایان آیین اختتامیه جشنواره گل محمدی بردسیر از
چادرهای عشایری، غرفه های صنایع دستی و فنی حرفه ای حاشیه این نمایشگاه بازدید کردند.
یازدهمین جشنواره گل محمدی بردسیر با اجرای انواع برنامه های شاد و مفرح، موسیقی پاپ و سنتی، استندآپ، کوهنوردی عمومی، قایقرانی، ماهیگیری، پرواز پاراگلایدر، اجرای مسابقات ورزشی، نمایشگاه صنایع دستی، برپایی سیاه چادرهای عشایری و اقامت در خانه های روستایی و بوم گردی از 6 تا 9 تیرماه در محل سایت گردشگری لاله زار برگزار شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.