به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز جمعه در دیدار با اهالی منطقه خنامان رفسنجان افزود: طرح های قابل افتتاح در این شهرستان شامل نیروگاه 1.2 مگاواتی خورشیدی، کارخانه فروکروم با سرمایه گذاران خارجی و چندین طرح دیگر است.
وی بیان کرد: طی سه سال اخیر بیش از 45 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه سرمایه گذاری در شهرستان رفسنجان امضا شده که از این میزان 15 هزار میلیارد ریال اجرا شده و بقیه نیز در حال اجراست.
ملانوری ادامه داد: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، توانایی های مردم و سرمایه های بخش خصوصی به مراتب بیشتر از منابع دولت است و نقش دولت بیشتر نظارت و هموار کردن مسیر در راستای پیشرفت و توسعه است.
وی با اشاره به اینکه در برابر تهدیدها و تحریم های دشمن باید مقاوم باشیم تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی تاکید بر دانش بنیان شدن اقتصاد و عدالت محوری و مردمی کردن اقتصاد دارد لذا ارتباط دانشگاه با بخش های کشاورزی، اقتصاد، صنعت و غیره در راستای رونق اقتصادی می تواند مفید و موثر باشند.
فرماندار رفسنجان نسخه شفابخش مشکلات معیشتی و بیکاری را اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: استفاده صحیح از منابع مناطق باید مطالعه و بررسی و به خدمت گرفته شود.
ملانوری افزود: امروز هم، رزمندگان اقتصادی همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس می جنگند تا کشور دچار مشکل بیکاری و بی رونقی نشود.
وی خاطرنشان کرد: در اطراف و مناطق مختلف ما نعمت زیادی وجود دارد و باید با کار و تلاش از آنها در راستای رونق اقتصادی بهره مند شد.
ملانوری بیان کرد: اتحاد و همدلی موجب توانمندی و پیشرفت کشور می شود.
فرماندار رفسنجان گفت: 32 طرح کشت زرشک، گل محمدی، عناب و غیره در خنامان قابلیت اجرایی شدن دارد لذا به متقاضیان اجرای طرح ها تسهیلات کم بهره پرداخت می وشد.
نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه در خنامان سه قنات آب شیرین وجود دارد گفت: این منطقه مستعد کشت پسته نیست زیرا پسته به آبی فراوان و شور نیاز دارد در حالی که زعفران با 2 مرتبه آبیاری محصول می دهد.
وی ادامه داد: زعفران محصولی است که به آب کم نیاز دارد و در خنامان حدود 500 هکتار زمین مثمر در زمینه کشت زعفران وجود دارد.
وی گفت: در حال حاضر 2 هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت زعفران قرار گرفته و سالانه حدود 700 میلیون ریال درآمد زعفران از این 2 هکتار به دست می آید.
ملانوری با بیان اینکه دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان معین منطقه خنامان است اظهار کرد: مزرعه زعفران کاری در این منطقه ایجاد می شود علاوه بر آن در قالب این طرح برای رونق اقتصاد و فرهنگ طرح های دیگر را نیز اجرا می کنیم و در کنارش نمایشگاه و فروشگاه برای فروش محصولات ایجاد می شود ضمن اینکه بازی های بومی محلی راه اندازی می شود.
** حدود 400 نوع صنایع دستی در رفسنجان وجود دارد
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در حوزه صنایع دستی 400نوع صنایع دستی در رفسنجان وجود دارد که متقاضیان می توانند در ایجاد دار قالی، گلیم و دیگر صنایع دستی از صندوق کارافرینی امید تسهیلات دریافت کنند.
احمد انارکی محمدی بیان کرد: بدهی های دولت 6 هزار میلیارد ریال معادل 2 برابر بودجه کشور است.
وی ادامه داد: امروز برای ایجاد هر یک اشتغال صنعتی 15 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد.
وی با بیان اینکه دولت امسال در بحث روستاها 15 هزار میلیارد ریال تصویب کرده تا در روستاها برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و عدم مهاجرت جذب و هزینه شود.
وی خاطرنشان کرد: تنها راه نجات اقتصاد مقاومتی راه اندازی کارگاههای کوچک است و پسته رفسنجان در دنیا مرغوب است اما کشورهای خارجی با خرید فله ای این محصول به میزان سه برابر سه برابر ارزش افزوده ایجاد می کنند لذا بسته بندی باید در بحث پسته رونق بگیرد.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.