سرهنگ خانباز امیر افضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی ملی بخش چاه‌دادخدا به صورت غیر قانونی مورد بهره‎برداری کشاورزی قرار گرفته بود که با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قلعه گنج رفع تصرف شد.
وی تصریح کرد: پس از اطلاع از این زمین خواری با حکم قضایی و همکاری مأموران نیروی انتظامی بخش چاه‌دادخدا، توسط پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان قلعه‎گنج رفع تصرف انجام و این اراضی به بیت‌المال بازگردانده شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: ارزش این اراضی رفع تصرف شده 2 میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد.
وی خاطرنشان کرد: با هر گونه دخل و تصرف و دست‌درازی به منابع طبیعی بدون هیچ اغماضی برخورد قاطع انجام می شود.
وی گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف، آتش‎سوزی و بهره‌برداری غیر مجاز از منابع ملی و طبیعی با کد امداد جنگل و مرتع به شماره 1504 تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت رسیدگی رسید.
امیرافضلی گفت: در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی و صیانت از حقوق بیت‎المال تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.
وی افزود: وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان قلعه‌گنج 979 هزار هکتار است که شامل 46 هزار هکتار جنگل، 502 هزار هکتار مرتع و 431 هزار هکتار اراضی بیابانی می‌شود.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن دولتی است. همچنین وسعت جنگل های جنوب کرمان 480 هزار هکتار و وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار که از این نظر این منطقه رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان، هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز** انتشار : بهنام احمدی *
/6003/7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.