به گزارش ایرنا محمدتقی امیری خراسانی روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار رفسنجان افزود: 20 درصد از اعتبار اختصاص یافته به بخش ورزش استان کرمان به بخش جوانان، 10 درصد مربوط به توسعه ورزش همگانی و 10 درصد دیگر نیز برای احداث خانه جوان است.
وی ادامه داد: از 80 درصد دیگر این بودجه 15 درصد به ورزش مدارس، تجهیز و ساخت اماکن ورزشی آموزش و پرورش و مابقی نیز به عمران پروژه های ورزشی بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص دارد.
امیری خراسانی بیان کرد: پروژه هایی که رشد فیزیکی بالایی دارند در شهرستان های اسن استان شناسایی و برای تکمیل این طرح ها از این محل اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه امسال درصد زیادی از این پروژه ها تکمیل می شود خاطرنشان کرد: امید می رود سال آینده نیز ساخت پروژه های ورزشی را در استان کرمان آغاز کنیم.
امیری خراسانی با بیان اینکه از محل اعتبارات ارزش افزوده ماده 180 نزدیک 37 میلیارد ریال سهم رفسنجان است که در این راستا سالن 9 دی و سالن تختی در رفسنجان در برنامه قرار دارد.
وی با اشاره به وجود 150 خیر ورزشی در استان کرمان گفت: امسال انجمن خیرین ورزش در استان کرمان راه اندازی شده و در 15 تیرماه مجمع این انجمن نیز تشکیل می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: استان کرمان در تکمیل صنعت ورزش همگانی به سمت تعاملات از ناحیه بنگاه های اقتصادی پیش می رود تا پایگاه استعداد پروری ایجاد شود.
فرماندار رفسنجان نیز گفت: مبلغی در قانون برنامه و بودجه برای احیا و توسعه ورزش تخصیص یافته است.
حمید ملانوری افزود: ورزش در رفسنجان در حوزه های مختلف از جمله باستانی کاران، زورخانه ای، فوتبال، بسکتبال، کاراته و غیره فعال است و در مسابقات شهرستانی، استانی، کشوری و جهانی ردپایی از رفسنجان وجود دارد و مقاومتی کار می کنند.
وی تصریح کرد: رفسنجان اسمی پرآوازه دارد و وجود باشگاه فرهنگی ورزشی مس و ورزش فوتبال موجب افتخار برای این شهرستان است و این باشگاه سالانه 50 میلیارد ریال گردش مالی دارد.
ملانوری با اشاره به وجود 40 هیات ورزشی در این شهرستان یادآور شد: زمین های ورزشی در روستاها و خانه های ورزشی در چند روستا شکل گرفته اما زمینه گسترش فعالیت های ورزشی در این منطقه باید افزایش یابد زیرا جمعیت رفسنجان که دومین شهرستان در استان است بالغ بر 311 هزار نفر است.
وی ادامه داد: رفسنجان در ارزیابی های سازمان برنامه و بودجه در حوزه برخورداری رتبه دوم استان را دارد در حالی که این ارزیابی ها در 15 سال پیش انجام شده که مردم درآمد خوبی داشتند و در ساخت و احداث دانشگاه ها، مراکز درمانی، بیمارستانها، مساجد و مدارس و غیره مشارکت خیرین را داشتیم.
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه وضعیت کشاورزی و درآمدزایی از محصول پسته موجب می شد خیران در انجام کار خیر از همدیگر سبقت بگیرند و بسیاری از مراکز عام المنفعه در این شهرستان توسط این افراد احداث شده است تصریح کرد: اما در طول 15 سال گذشته با وجود خشکسالی ها سطح مشارکت مردم پایین آمده است.
وی با بیان اینکه بالاترین آمار خیرسازی ورزشی در شهرستان رفسنجان ثبت شده است گفت: از ظزفیت باشگاه مس رفسنجان برای ورزش های باستانی استفاده می شود و امید می رود که حمایت های بیشتر موجب ارتقاء در ورزش شهرستان شود.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.