به گزارش ایرنا محمد محسن بیگی روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی نهضت سواد آموزی افزود: 130 هزار دانش آموز طی سال گذشته در کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان شرکت کرده اند که امسال 222 هزار نفر در این راستا مورد آموزش قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: همچنین بیش از هشت هزار دانش اموز کرمانی در برنامه های اردویی آموزش و پرورش استان کرمان طی تابستان سال جاری شرکت خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: سامانه مشترک اوقات فراغت از سال آینده راه اندازی می شود تا از موازی کاری ها جلوگیری کرده و با بسیج امکانات همه دستگاه ها، در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گام های بزرگتری برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: در سند جامع اوقات فراغت دان آموزان کرمانی تاکید شده که فرزندان خانواده های محروم بتوانند بدون پرداخت هزینه در کلاس های اوقات فراغت شرکت کنند.
وی با اشاره به تمرکز بخشی از برنامه ها در مناطق حاشیه ای و محروم عنوان کرد: حرفه آموزی یکی از اصول اصلی در برنامه های اوقات فراغت است.
وی با اشاره به استفاده از امکانات سازمان ها برای ایاب و ذهاب دانش آموزان شرکت کننده در کلاس های غنی سازی اوقات فراغت گفت: تابستان بهترین فرصت برای اجرای اهداف نظام درباره جوانان و نوجوانان است تا این دانش آموزان در مسیری قرار گیرند که همان مسیر انقلاب است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ثبت نام و تحصیل دانش آموزان اتباع بیگانه در استان کرمان مشابه دانش آموزان ایرانی است.
بیش از 560 هزار دانش آموز در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.
شورای آموزش و پرورش با حضور اعضای این شورا هم اکنون در استانداری کرمان در حال برگزاری است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.