هر چند که اقدامات زیرساختی انجام گرفته شده دراستان کرمان طی چهار سال گذشته با محوریت اقتصاد مقاومتی چشم اندازی 10ساله برایش توسط متولیان امر ترسیم گردیده و مدیریت ارشد استان موتور شتاب حرکت اقتصادی روی ریل کرمان را روشن کرده است ولی قطعا اگر تیم های اطلاع رسانی دولت و روابط عمومی های معین های اقتصادی کمر همت را ببندند و از لاک روزمرگی خود خارج شوند، مردم نیز خواهند فهمید که چه تحولاتی در استان رقم خورده و در نتیجه مشارکت بیشتری در توسعه استان خواهند داشت.
روابط عمومی ها وظایف مشخصی دارند که مهمترین این وظایف تعامل و همکاری هر چه بیشتر با مطبوعات و خبرگزاری ها است چرا که در دولت یازدهم دیدیم واقعا در اعلام دستاوردهای دولت ظلم شد و رئیس جمهوری هم از عدم اطلاع رسانی این دستاوردها گلایه کردند اما تا زمانی که مدیران و کارکنان روابط عمومی ها از چابکی لازم برخوردار نباشند و به وظایف و رسالت خود آگاه نباشند، اتفاق خوشایندی در عرصه اطلاع رسانی دستاوردهای دولت رقم نمی خورد.
نقی عظیمی زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمان گفت : برخی از مدیران و روابط عمومی های دستگاه های اجرایی فاقد سواد رسانه ای لازم هستند و در این راستا مذاکراتی انجام شده است که طی مکاتبه با وزراتخانه ها، عملکرد روابط عمومی دستگاه ها رصد خواهد شد.
وی صراحتا در برخی نشست ها می افزاید: مسئولان روابط عمومی دستگاه های مختلف استان کرمان که انگیزه ای برای ادامه فعالیت در این عرصه ندارند، فضا را برای حضور دیگران که دوستدار فعالیت در این عرصه هستند، فراهم کنند.
این مدیر با اشاره به اهمیت عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی، برای چندمین مرتبه خواستار تعامل بیش از پیش روابط عمومی دستگاه های اجرایی با اصحاب رسانه و مطبوعات شد.
امروز با پیشرفت تکنولوژی، توسعه فضای مجازی و رسانه های مکتوب می توان گفت 95 درصد مردم از وظایف روابط عمومی ها آگاه هستند و حال که استان کرمان بعد از تحمل سالها عقب ماندگی مسیر توسعه را پیش گرفته انتظار می رود همه افرادی که مسئولیتی در این مسیر به عهده گرفته اند به بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام دهند.
شرکت ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی که مسئولیت توسعه مناطق هشتگانه استان را عهده دار شدند نیز برای معرفی دستاوردهای خود در توسعه منطقه تحت مدیریت باید در واگذاری مسئولیت خطیر روابط عمومی دقت عمل بیشتری داشته باشند چرا که این روابط عمومی ها هستند که موقعیت اجتماعی یک مجموعه را می سازند.
در سفر اردیبهشت سال گذشته رئیس جمهوری به کرمان این استان را به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی و سپس با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.
تاکنون 21 شرکت و موسسه توانمند اقتصادی مدیریت توسعه را در این مناطق هشتگانه که هر کدام تعدادی از شهرستان های استان را شامل می شود را برعهده گرفته اند.
خبرنگار : کمیل بهشتیان** انتشار : بهنام احمدی *
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.