عباس توان روز دوشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روند برگزاری انتخابات شورای شهر کرمان مطلوب بود و تخلف قابل توجهی در انتخابات گزارش نشد افزود: روند شمارش آرا صحیح بوده است.
وی با بیان اینکه آرای مردم تا ساعت 12 شب 29 اردیبهشت سال جاری اخذ شد و پس از شمارش آرای ریاست جمهوری شمارش آرای شورای شهر آغاز شد اظهار کرد: برای نظارت بر شمارش آرا 2 دسته نیرو داشتیم.
رئیس هیات نظارت بر پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان کرمان گفت: ما رای مردم را حق الناس می دانیم لذا از مردم خواست به شایعات مطرح شده در این زمینه توجه نکنند.
وی با اشاره به اعتراض برخی نامزدها بعد از شمارش آرای شورای شهر افزود: بر این اساس آرای پنج صندوق در مرحله نخست به قید قرعه مورد بازشماری قرار گرفت که در جایگاه افراد تغییری صورت نگرفت.
وی گفت: در روند شمارش آرا متوجه شدیم برخی صندوق ها آرای 11 نفر اول را اعلام کردند و رای سایر نامزدها صفر اعلام شده است لذا تمام صندوق ها را بررسی کردیم و متوجه شدیم که هشت صندوق این مشکل را دارند.
رئیس هیات نظارت بر پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان کرمان ادامه داد: بعد از بازشماری آرای این صندوق ها تغییری در جایگاه افراد ایجاد نشد لذا بعد از آن مجدد پنج صندوق دیگر مورد بازشماری قرار دادیم که مجدد تغییری در جایگاه ها ایجاد نشد و ما تایید انتخابات را اعلام کردیم.
وی بیان کرد: با توجه به اعتراضات برخی نامزدها مجدد خواسته شد تا آرای 10 درصد صندوق ها مورد بازشماری قرار گیرد و اگر در جایگاه نامزدها تغییر ایجاد شد مجدد بازشماری را ادامه بدهیم و این بازشماری با حضور نمایندگان نامزدها انجام شد.
توان با بیان اینکه نامزدها خواستار بازشماری صندوق های خاصی شدند اظهار کرد: صندوق های مورد نظر و چند صندوق نیز به قید قرعه بازشماری شد و باز هم در جایگاه قرار گرفتن نامزدها تغییری ایجاد نشد.
وی با اشاره به شمارش 10 درصد آرا در کرمان در مراحل مختلف گفت: تغییری در جایگاه قرار گرفتن افراد ایجاد نشده و نتایج انتخابات در شهرستان کرمان مورد تایید است.
وی از دست اندرکاران برگزاری امر خطیر انتخابات در شهرستان کرمان نیز تقدیر کرد.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار : بهنام احمدی *
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.