به گزارش ایرنا عباس صادق زاده شامگاه پنجشنبه در بازدید از موسسه خیریه آشیانه مهر شهر کرمان افزود: یکی از مشکلات اساسی کشور بچه هایی است که به نوعی دچار بدسرپرستی هستند.
وی با بیان اینکه حمایت از فرزندان بی سرپرست در حد وسیع از بدو تولد در حوزه تربیتی مراکز خیریه انجام می شود تصریح کرد: مشکل اینجا است که این فرزندان تا سن 18 سالگی در این مراکز نگهداری می شوند و پس از آن دستورالعملی برای حمایت آنها وجود ندارد.
وی گفت: طرح هایی به خیرین ارائه شده که بر این اساس خانه های کوچک احداث می شود و پدریارها به تعدادی از این خانه و فرزندان بد سرپرست رسیدگی می کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: زحمت 18 ساله برای بچه های بی سرپرست با استقلال در این سن از بین می رود زیرا این بچه ها کسی را ندارند و دیگر بهزیستی را ولی خود نمی دانند و این موضوع تبعات بسیاری در جامعه دارد و ابزار قانونی برای بهزیستی وجود ندارد که روی این فرزندان تحکم کند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: باید به شکل وضع قانون در مجلس شورای اسلامی تکلیفی بر عهده دولت گذاشته شود و یا دولت بپذیرد خانه های موقتی بسازیم و در این خانه ها از فرزندان بی سرپرست حمایت کنیم.
صادق زاده بیان کرد: کارخانه ها و معادن از جمله مس و گلگهر در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی می توانند فرزندان بی سرپرست را حضانت کنند و در عوض از معافیت مالیاتی برخوردار شود.
وی گفت: از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می خواهیم قوانینی برای ایجاد اشتغال و حمایت های پس از سن 18 سالگی فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست در مجلس وضع کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: با اجرای طرح ژنتیک در برنامه ششم توسعه می توان سالانه از وجود 30 هزار معلول جلوگیری کرد و با توانمندسازی می توان بخشی از مشکلات جامعه معلولان و فرزندان بی سرپرست را رفع کرد.
وی با اشاره به اقدامات اجتماعی بهزیستی در شهرستان قلعه گنج اظهار کرد: می توان با سرپرستی افراد معلول از آنها حمایت کرد و آموزش و حقوق به این افراد داده می شود که گامی موثر در راستای بهبود وضعیت خانوارهای دارای فرزند معلول است.
این آیین با حضور مشاور استاندار کرمان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار، مدیرکل بهزیستی استان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان در محل موسسه خیریه آشیانه مهر شهر کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین از خوابگاه، کلاس ها و محیط زندگی فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست موسسه آشیانه مهر کرمان توسط مسئولان بازدید به عمل آمد و مشکلات این افراد بررسی و مدیرعامل موسسه خیریه امام علی نیز تجلیل شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.