به گزارش ایرنا حسین رضایی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه چهار طرح کشاورزی در شهرستان رفسنجان گفت: یکی از این طرح ها مزرعه پرورش مرغ گوشتی است که در زمینی به مساحت پنج هکتار اجرا شده است.
وی ادامه داد: برای احداث و تأمین تجهیزات این مرغداری با ظرفیت 105 هزار قطعه، اعتباری بالغ بر ٧٠ میلیارد ریال صرف شده است.
وی تصریح کرد: در این طرح که در کیلومتر ١٨ جاده رفسنجان - یزد قرار دارد برای 15 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.
رضایی بیان کرد: همچنین امروز طرح آبیاری تحت فشار نیز با اعتبار ٦ میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال اعتبار در 60 هکتار از باغات پسته روستای رحیم آباد رفسنجان اجرا شد.
وی ادامه داد: طرح پرورش قارچ نیز امروز در رفسنجان به بهره برداری رسید این طرح با اعتبار سه میلیارد ریال و اشتغالزایی ٢٠ نفر به طور غیرمستقیم و ٤چهار نفر به طور مستقیم به مرحله اجرا درآمده است.
رضایی خاطرنشان کرد: طرح پرورش ماهی گرمابی با اشتغالزایی ٢ نفر و اعتبار ٢ میلیارد ریال در استخری به مساحت هفت هزار و ٥٠٠ متر مربع و ظرفیت ١٠ تن تولید ماهی در سال در رفسنحان مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: این طرح ها در مجموع با اعتباری بالغ بر 81 میلیارد ریال با حضور فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان، نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.
در ادامه مسئولان از فرودگاه رفسنجان بازدید و با حضور در گلزار شهدای رفسنجان قبور شهدای این خطه را عطر افشانی کردند.
21 تا 27 خرداد ماه با عنوان هفته جهاد کشاورزی نام گذاری شده است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.