مهدی رجبی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اطفاء حریق در منطقه جنگلی بیدان دهبکری از توابع شهرستان بم بر اساس گزارشات مردمی ساعت 13 و 30 دقیقه ظهر امروز آغاز شد.
وی اظهار کرد: 2 اکیپ اطفای حریق از منابع طبیعی، یک دستگاه خودرو آتش نشانی از بم، یک اکیپ از هلال احمر دهبکری، چند اکیپ به همراه یک تانکر آب، یک دستگاه لودور به همراه ماموران پاسگاه انتظامی دهبکری و همیاران طبیعت، مردم محلی و اکیپ مردمی پیشگیری و اطفاء حریق دهبکری به محل آتش سوزی جنگلهای اطراف منطقه بیدان دهبکری اعزام شدند.
وی بیان کرد: حریق در جنگل های بیدان دهبکری با همت نیروهای امدادی بعد از یک ساعت تلاش در ساعت 14 و 30 دقیقه ظهر امروز مهار شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان تصریح کرد: علت وقوع حریق و میزان خسارت وارده به جنگل های بیدان دهبکری در دست بررسی است.
وی تاکید کرد: حضور به موقع نیروهای امدادی دستگاه های مختلف در اطفای حریق منطقه بیدان دهبکری از یک فاجعه زیست محیطی بزرگ جلوگیری کرد در غیر اینصورت با توجه به پوشش منطقه چندین هکتار از جنگلهای بکر این منطقه در آتش می سوخت.
وی با بیان اینکه 15 اصله درختچه آرچن در آتش سوزی ظهر امروز منطقه بیدان دهبکری در آتش سوخت و 10 اصله درختچه نیز آسیب دیده است افزود: هشت اصله درخت کیکم در این حادثه به طور کامل دچار حریق شد و 10 اصله درخت از این نوع نیز آسیب دیده است.
وی بوته سوخته حریق امروز جنگل های کیکم بیدان دهبکری را پنج هزار عدد از نوع گون و درمنه و نهال سوخته و آسیب دیده را هر کدام پنج اصله اعلام کرد.
15 خرداد سال جاری نیز بیش از چهار هزار متر مربع از اراضی جنگل بیدان دهبکری در آتش سوخت.
گرم شدن هوا موجب خزان و خشک شدن بخش زیادی از پوشش گیاهی منابع طبیعی شده و زمینه آتش گرفتن این پوشش فراهم کرده است.
حدود 90 درصد آتش سوزی های منابع طبیعی در استان کرمان را عامل انسانی و 10 درصد مابقی را عوامل غیرانسانی تشکیل می دهد و 80 درصد آتش سوزی ها نیز در ایام آخر هفته و تعطیلات رسمی اتفاق می افتد.
بم در فاصله 190 کیلومتری مرکز استان کرمان واقع است.
منطقه خوش آب و هوا و گردشگری دهبکری در فاصله 58 کیلومتری شهر بم واقع است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.