به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: اساس بحث در تامین اجتماعی از اینجا آغاز می شود که رویکرد و نگاه دولت ها به حوزه بیمه که به طور عمده سازمان تامین اجتماعی است، اداره سازمان های بیمه ای است.
وی ادامه داد: تامین اجتماعی، سازمانی به طور کامل غیردولتی است و در گذشته پرداخت هایی از سهم دولت انجام می شد که چند سال پرداخت نشده و خالص منابع تامین اجتماعی، مربوط به کارگران و کارفرمایان است و باید توسط همین افراد اداره شده و دولت نظارت گر باشد.
وی افزود: در حوزه تامین اجتماعی در دولت قبل اقداماتی خلاف بیّن قانون انجام شده و باید رفع شوند.
پورابراهیمی اظهار کرد: امروز اقتصاد کشور ما از عدم کارایی رنج می برد و این یکی از ابر چالش های اقتصاد ما در حوزه تامین اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه بیمه، مالیات و بانک بستر بسیاری از مسائل و مشکلات بنگاه های اقتصادی کشور است گفت: اصلاح ساختار نظام بانکی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای موضوع مالیات ها نیز یکی از چالش های مهم ما مالیات ارزش افزوده بوده که از سال گذشته با پیگیری های انجام شده، لایحه اصلاح قانون ارزش افزده به مجلس آمده و کلیات آن تصویب شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث ما این است برای تحقق کارآمدی اقتصادی، ساختارها باید به دست متولیان آنها داده شود.
وی عنوان کرد: امروز کارگر و کارفرما نقشی در اداره سازمان تامین اجتماعی کشور ندارد و این یک نقص بزرگ است و نمونه این را در سایر صندوق ها نیز مشاهده می کنیم.
وی بر اصلاح ساختارها تاکید و بیان کرد: طرح اصلاح ساختار نظام نهادهای مالی در ایران را تدوین کرده ایم که یکی از محورهای اصلی آن مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در کوتاه مدت اصلاح موارد مربوط به مصوباتی که در دولت قبل بوده و اکنون استمرار داشته را بررسی و در موارد مورد نیاز ابطال شود.
وی افزود: یکی از کارهای اساسی ما این است که سازمان تامین اجتماعی را به حوزه اصلی آن برگردانیم تا در ساختار اقتصادی کشور، نقش اصلی خود را ایفا کند.
وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری مستمر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی جای تقدیر دارد گفت: استان کرمان در بخش اشتغال های خرد و کلان و نیز سایر حوزه های اشتغال جایگاه ویژه ای دارد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید به ریل اصلی خدمت خود برگشته و بر مدار قانون و قانون گرایی حرکت می کند گفت: تامین اجتماعی در استان کرمان بدون حاشیه به تعهدات خود عمل می کند.
علی حسینی افزود: در شهرهایی که پوشش بیمه تامین اجتماعی بالاتر است، سطح ناامنی های اجتماعی کمتر است و این امر نشان دهنده اهمیت کر تامین اجتماعی است.
وی بیان کرد: هر کس در هر جا که مشغول به کار است باید بیمه تامین اجتماعی شود و این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی اظهار کرد: هم اکنون 300 هزار بیمه شده اجباری تامین اجتماعی در استان کرمان وجود دارد که در 42 هزار کارگاه مشغول به کار هستند.
نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.