به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: کارهای بزرگی در استان کرمان با تحقق پنجره واحد سرمایه گذاری در دست انجام است و در 2 ماه آینده در این حوزه شاهد اقدامات اثرگذاری خواهیم بود.
وی با بیان اینکه برخی موانع موجود در مسیر توسعه اقتصادی و اشتغال مربوط به حکومت مرکزی است و باید در سطح کشور بررسی و رفع شود اظهار کرد: هدف نهایی اقتصاد، ایجاد اشتغال است و همه دستگاه ها باید در راستای تسهیل این مهم حرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: بنگاهی مانند تامین اجتماعی با رویکردی اجتماعی، به یکی از نهادهای تاثیرگذار در حوزه اقتصاد کشور تبدیل شده و باید واسپاری های لازم و قانونی در این سازمان انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: قانون رفع موانع تولید در سال جاری به شکلی بهتر از سال گذشته ابلاغ شده و باید به خوبی اجرایی شود.
رزم حسینی تصریح کرد: باید در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در استان کرمان به گونه ای گام برداریم که تحولی بزرگ در این زمینه رخ دهد.
شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مجالی برای تعامل بیشتر ارکان حاکمیت بخصوص قوه مجریه (دولت) با بخش خصوصی است که از یک سو بتواند، نسبت به رفع موانع کسب و کار و تسهیل فعالیت اقتصادی تشریک مساعی بیشتر کند و از دیگر سو به منطقی کردن اندازه دولت و توسعه سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور بیانجامد.
گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در برخی از دیگر کشورهای دنیا، متناسب با ساختار حقوقی کشورها، مورد استفاده قرار گرفته و منشاء تحولات عمده ای برای بهبود محیط کسب و کار شده است.
شورای گفت و گو که در ادامه منطقی سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و نیز قانون مربوط است، همسو با بخش اقتصادی سیاست های کلی برنامه پنجم ابلاغی مقام معظم رهبری است که طی ماده 75 قانون برنامه پنجم توسعه شکل گرفت.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.