موسی برومند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در 39 پایگاه سنجش و با حضور 310 پرسنل در استان کرمان در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه طرح سنجش در استان کرمان سال گذشته در 38 پایگاه و با 300 پرسنل انجام شد اظهار کرد: سال قبل 74 هزار دانش آموز بد ورود به دبستان و پیش دبستانی در استان کرمان مورد سنجش قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و دانش آموزان پیش دبستانی از 20 خرداد سال جاری آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد گفت: این طرح در صورت نیاز تا اواسط مهرماه تمدید می شود.
برومند گفت: نوبت دهی در طرح سنجش از طریق مدیران مدارس انجام می شود و شناسنامه والدین و نوآموز، کارت واکسن نوآموز و مبلغ 200 هزار ریال از جمله مدارک مورد نیاز ثبت نام در طرح سنجش است.
وی با بیان اینکه 6 پایگاه سنجش در شهر کرمان وجود دارد گفت: یکی از این پایگاه ها تخصصی است و یک پایگاه نیز در شیفت عصر فعالیت دارد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان تصریح کرد: دانش آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در 13 آیتم سلامت در پایگاه سنجش و در 2 مرحله مورد بررسی قرار می گیرند.
وی ادامه داد: کودکان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در مرحله مقدماتی مورد آزمایش های بینایی، شنوایی، گفتار، آمادگی تحصیلی، پایش رشدی، وضعیت ظاهری، اختلالت رفتاری و رشدی قرار می گیرند و در صورت نیاز به ارجاعات بعدی به کلینیک های تخصصی ارجاع می شوند.
وی به خانواده ها توصیه کرد: نوآموز قبل از قرار گرفتن در آزمون های سنجش صبحانه صرف کرده باشد.
وی از خانواده ها خواست، انجام طرح سنجش را به اواخر شهریور موکول نکنند.
برومند تاکید کرد: طرح سنجش اجباری است و مدیران نمی توانند بدون در دست داشتن نتیجه این طرح دانش آموز را در مدارس ثبت نام کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان تصریح کرد: هدف اصلی طرح سنجش، پیشگیری از بیماری ها و جلوگیری از افت تحصیلی و بررسی مسائل رشدی مربوط به دانش آموز است.
560 هزار دانش آموز در استان کرمان وجود دارد که این تعداد دانش آموز در قالب 24 هزار و 850 مدرسه دولتی و حدود یکهزار مدرسه غیر دولتی در استان مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.