به گزارش ایرنا، نادر ملایی روز سه شنبه در نشست شورای سالمند شهرستان جیرفت با بیان اینکه رسیدگی به معیشت و آسایش سالمندان باید در اولویت حوزه اجتماعی قرار گیرد افزود: در صورت فراهم نشدن فضا برای احداث پارک سالمندان در جیرفت می توانیم پارک شهید دلیری را برای سالمندان تجهیز و مناسب سازی کنیم.
وی اظهار کرد: حضور سالمندان در یک پارک متمرکز موجب ساماندهی این افراد به منظور ارائه بهتر خدمات پزشکی و آسایشی می شود.
ملایی گفت: تکریم سالمندان بیانگر هویت اسلامی ایرانیان و در اسلام به آن تاکید فراوان شده است و احترام و تکریم سالمندان موجب تقویت فرهنگ غنی ما می شود.
** اماکن عمومی جیرفت باید برای سالمندان و جانبازان مناسب سازی شود
رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت نیز با بیان اینکه اماکن عمومی این شهرستان برای جانبازان و سالمندان مناسب سازی شود عنوان کرد: امکان تردد برای این افراد در شرایط عادی وجود ندارد لذا باید مسئولان چاره اندیشی کنند.
محمد رضانژاد خاطرنشان کرد: درصدی از افراد جامعه ما شرایط نامطلوبی از نظر جسمانی دارند که امکان استفاده از فضاهای عمومی از جمله معابر و پارکها را ندارند و نیازمند مناسب سازی هستند همچنین با توجه به صنعتی شدن جوامع معلولیت های مادرزادی و اکتسابی درصد بالایی دارد که باید فضای شهر برای تردد این افراد مناسب سازی و تجهیز شود.
وی گفت: همایش سالمندان جیرفت ماه جاری در پارک ولیعصر (عج) این شهر و با هدف آشنایی مردم با دوره سالمندی برگزار می شود.
تعداد معلولان شناسایی شده در جیرفت سه هزار و 59 نفر اعلام شده است که از این تعداد معلول شناسایی شده 408 معلول روانی، 240 ناشنوا، 277 معلول نابینا، هزار و 31 معلول ذهنی و هزار و 103 معلول جسمی حرکتی است.
10 نفر از زنان سرپرست خانواده و هزار و 836 معلول با درجه های مختلف معلولیت در نوبت حمایت اداره بهزیستی شهرستان جیرفت قرار دارند همچنین 56 دانشجو از فرزندان بی سرپرست و زنان خانوار و 93 دانشجوی معلول زیر پوشش بهزیستی شهرستان جیرفت هستند.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.