به گزارش ایرنا حسین اسحاقی شامگاه دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان افزود: سه معین اقتصادی در منطقه جنوب کرمان در حال فعالیت هستند.
وی همچنین به استفاده مطلوب از فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه با راه اندازی مجتمع استانی دیجیتال به دنبال آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی است.
وی افزود: مردم باید نحوه استفاده از فضای مجازی را آموزش ببینند و این یکی از ضروریات جامعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: شبکه ملی فرهنگ این وزارتخانه با راه اندازی مراکز دیجیتال دنبال ایجاد فضایی مناسب برای ارائه محصولات فرهنگی دیجیتال به شهروندان است.
وی افزود: مجتمع دیجیتال به عنوان رکن استانی شبکه ملی فرهنگ، راه اندازی واحدهای تولید نرم افزار را برعهده دارد.
وی تصریح کرد: هدف از راه اندازی مراکز دیجیتال ترویج فرهنگ استفاده صحیح از رسانه های دیجیتال، گسترش سواد الکترونیک، استفاده از تجربیات مراکز دانشگاهی و بخش خصوصی و زمینه سازی برای فراگیر شدن رشد فناوری های نوین است.
اسحاقی ادامه داد: این مجتمع ها خدمات فروش نرم افزار، بازی های رایانه ای، اینترنت و محصولات دیجیتال را ارائه می دهد.
وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت یازدهم واگذاری فرهنگ به اهل فرهنگ و تخصص است که در این زمینه عملکرد درخشانی داشته است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: هفت مجتمع دیجیتال برای اشتغالزایی به بخش خصوصی واگذار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: 400 نفر از اعضای کانون های فرهنگی مساجد جنوب کرمان در دوره های آموزشی مجتمع دیجیتال آرمین جیرفت شرکت می کنند که خروجی آن راه اندازی موسسات دانش بنیان است.
فرماندار جیرفت نیز گفت: باید فضای مجازی را دریابیم در غیر این صورت نوجوانان و جوانان ما را دیگران با خود می برند و موجب هجوم جریان ضد فرهنگی در کشور می شود.
احمد امینی روش افزود: واقعیتی که وجود دارد این است که هیچ دستگاهی به تنهایی قادر به اعمال مسائل فرهنگی در جامعه نیست لذا باید همه افراد و مسئولان در این زمینه همکاری کنند.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.