** آغاز کاشت و تولید انغوزه شیرین در خنامان رفسنجان
فرماندار رفسنجان گفت: کاشت و تولید آنغوزه شیرین در منطقه خنامان رفسنجان آغاز شد.
حمید ملانوری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تولید آنغوزه شیرین در منطقه خنامان آغاز شده و هر کیلوگرم از این محصول سه میلیون ریال ارزش دارد.
وی با اشاره به اینکه آنغوزه شیرین در صنعت مورد استفاده است و منطقه کوهستانی خنامان مستعد کشت این محصول است تصریح کرد: می توان تولید این محصول را در وسعت زیاد داشته باشیم.
ملانوری بیان کرد: پیگیر جذب اعتبارات هستیم تا با ارائه تسهیلات کم بهره به متقاضیان، اشتغالزایی ایجاد کنیم و برای رفع معضل بیکاری گام برداریم.
وی بیان کرد: طرح احیاگران آبادی در گام دوم ستاد مثلث توسعه اقتصادی مطرح شد و استاندار کرمان نیز این طرح را قبول دارد و در روستاهای کل استان کرمان اجرایی می شود.
وی ادامه داد: این طرح برای تولید و اشتغال و احیای روستاها مفید است و برای رفع نواقص این طرح تلاش می شود.
ملانوری ادامه داد: کل تسهیلاتی که در صندوق کارآفرینی امید ارائه می شود در رابطه با اجرای طرح احیاگران آبادی باشد.
فرماندار رفسنجان گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در رفسنجان موجب رونق در منطقه شده و امروز در حوزه راه اندازی کارگاه های کوچک، متوسط و بزرگ در این شهرستان توفیقات خوبی را شاهد هستیم به طوری که در نیمه نخست سال 96 شاهد بهره برداری از تعدادی پروژه بزرگ از جمله هتل پاریز، خانه حاج آقا علی و کارخانه فروکروم خواهیم بود.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: ناحیه مقاومت بسیج سال گذشته با ارایه تسهیلات به متقاضیان در مجموع با اعتبار 16 میلیارد ریال طرح های اقتصاد مقاومتی در رفسنجان اجرا کرده است.
** 22 نفر از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان تسهیلات اشتغال دریافت کردند
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان گفت: 22 نفر در این شهرستان یک میلیارد و 100 میلیون ریال تهسیلات را از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان دریافت کردند.
محمد عسکری افزود: در خصوص اعتبارات سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی سهمیه استان 39 میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: از این میزان 19 میلیارد ریال بر عهده بانک ملت و بقیه بر عهده بانک رفاه بود که بخشی از این مبلغ به صورت تسهیلات به افراد مستقل اعطا شده و بخشی از آن امسال در حال ارائه شدن است.
وی افزود: افراد پشتیبان هم علاوه بر این اعتبار هر کدام به مبلغ 100 میلیون تومان به صندوق کارآفرینی معرفی می شوند.
عسکری افزود: سال گذشته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمان 70 درصد سهیمه در قالب 1.5 میلیارد ریال به خود اختصاص داده و در رفسنجان 22 نفر یک میلیارد و 100 میلیون ریال را از سهمیه اداره فرهنگ و ارشاد از بانک رفاه جذب کردند.
عسکری تصریح کرد: این افراد در رشته های گرافیک، نرم افزار، رسانه، تجارت الکترونیکی، تدوین، فیلم نامه نویسی و غیره توانستند تسهیلات اشتغالزایی دریافت کنند.
** بازار بزرگ حاج باقر در رفسنجان در حال احداث است
فرماندار رفسنجان گفت: احداث بازار بزرگ حاج باقر گامی دیگر در راستای توسعه فضای کسب و کار در شهرستان رفسنجان است.
حمید ملانوری افزود: بازار بزرگ حاج باقر در زمینی به مساحت بیش از 22 هزار متر مربع در حال احداث است که دارای 172 واحد تجاری شامل پارکینگ، بازار، زمین بازی، فضای سبز، رستوران خواهد بود.
وی ادامه داد: این طرح با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال با کمک بخش خصوصی احداث خواهد شد و حدود 400 نفر را مشغول به کار می‌ کند.
** هتل پاریز رفسنجان شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد
فرماندار رفسنجان گفت: هتل چهار ستاره پاریز رفسنجان با سرمایه گذاری بخش خصوصی تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد.
حمید ملانوری ادامه داد: این مجموعه یکی از نیازهای شهرستان رفسنجان به شمار می ‌رود که مدت 15 سال تعطیل شده‌ بود و در سال 94 با امضای تفاهم نامه در جلسه ستاد مثلث توسعه شهرستان با سرمایه گذار بخش خصوصی طرح بهسازی هتل پاریز آغاز شد.
وی تصریح کرد: هتل پاریز بزرگترین پروژه بخش هتل سازی و توسعه صنعت گردشگری این شهرستان است و تا پایان شهریورماه سال جاری با اشتغالزایی حداقل 50 نفر به بهره برداری می رسد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.