به گزارش ایرنا احمدرضا لعلی‎ نیا روز دوشنبه در مجمع عمومی مؤسس شرکت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی جنوب کرمان در جیرفت افزود: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی جنوب کرمان دومین صندوق استان کرمان در عرصه ‌های منابع طبیعی است.
وی با بیان اینکه صندوق‌ های حمایت از توسعه منابع طبیعی ظرفیت‌ حقوقی و قانونی است که در کشور ایجاد می ‌شود تصریح کرد: تکامل‌ یافته ‌ترین حمایت بخش کشاورزی و به تبع آن منابع طبیعی صندوق‌ های حمایت از توسعه منابع طبیعی است که 49 درصد سهام آن توسط دولت و 51 درصد توسط مردم تأمین می ‎شود.
وی ادامه داد: مردم با این سهام مؤسسه ‌مالی‌ اعتباری می توانند در زمینه اهداف حاکمیت نظام بر عرصه ‌های منابع طبیعی و مدیریت آنها مشارکت کنند.
مجری طرح تاسیس صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور گفت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با هدف توسعه سرمایه‌گذاری تأسیس می‌ شود.
وی افزود: ارزش اکولوژیکی اقتصادی و سرمایه‌ ای عرصه‌ های منابع طبیعی در کشور حدود هشت هزار میلیارد دلار است که تنها سرمایه‌ گذار آن دولت است.
لعلی ‎نیا ادامه داد: اگر این روند سه برابر شود و تمام این اعتبار تخصیص پیدا کند در مجموع سالانه 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام می شود که قابل قیاس با هشت هزار میلیارد دلار نیست.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن دولتی است.
وسعت جنگلهای این منطقه 480 هزار هکتار و وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار است که از این بابت رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد و در این هفت شهرستان 2 نظام پزشکی جیرفت و کهنوج فعال است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.