سید مهدی طبیب زاده عصر شنبه در شورای گفت و گوی 2 شهرستان عنبرآباد و جیرفت افزود: با توجه به محدودیت هایی که برای کشور قطر ایجاد شده بازار جدیدی برای محصولات استان کرمان فراهم شده است.
وی ادامه داد: درصدد هستیم تا بعد از بررسی های لازم، محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان و سایر ارقام مورد نیاز قطر را از استان کرمان به مقصد این کشور ارسال کنیم.
وی تصریح کرد: عمده محصولاتی که می تواند نیاز کشور قطر را برآورده کند آب معدنی، میوه، محصولات جالیزی و سایر مواد غذایی است.
وی ادامه داد: هم اکنون استان فارس در این زمینه پییشقدم است و توانسته محصولاتی را به قطر ارسال کند و استان کرمان هم بعد از بررسی های لازم اینکار را انجام خواهد داد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد: هم اکنون با تجاری که با بازار این کشور در حال مراوده هستند در حال گفت و گو هستیم تا نیازهای خوراکی و کشاورزی این کشور را به ما اعلام کنند و زمینه ارسال محصولات استان کرمان از طریق فرودگاه جیرفت فراهم شود.
وی همچنین اظهار کرد: تنشی که در پی سخنان شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مراسم پایان خدمت گروهی از سربازان این کشور در انتقاد از تروریستی خواندن حماس و حزب الله و تاکید بر نقش ایران در برقراری ثبات و امنیت منطقه ای، همچنین متهم کردن مدعیان مبارزه با تروریسم به تعصب مذهبی و عدم درک درست از اسلام واقعی، از سوم خرداد جاری بین دوحه و ریاض ایجاد شده، نه تنها کاهش نیافته، بلکه تشدید شده است.
وی ادامه داد: این موارد نه تنها به قطع روابط دیپلماتیک میان عربستان و قطر انجامیده بلکه در سایر کشورهای جهان عرب که عربستان با پول خود بر روی آنان نفوذ دارد نیز گسترش یافته است و تاکنون چهار کشور عربی روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده اند و این قطع ارتباط باعث ایجاد مشکلاتی در تامین مواد غذایی در این کششور ایجاد شده است.
هفت شهر جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب دارای سه میلیون و 850 هزار هکتار مساحت و دارای اقلیم متنوعی است.
شهرستان جیرفت در جنوب استان کرمان دارای بزرگترین گلخانه طبیعی جهان است و سالانه 50 هزار تن محصولات کشاورزی به سایر نقاط کشور صادر می کند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.