به گزارش ایرنا، زهرا موسی پور روز شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: یکی از سیاست های جهانی و ملی، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است که دراین زمینه نیاز به همکاری سازمان های مردم نهاد است.
وی گفت: 71 سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری، کاهش آسیب، صیانت اجتماعی و مراکز اقامتی استان کرمان فعال هستند.
موسی پور بیان کرد: با توجه به ضرورت توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد، تمامی دستگاه ها باید به توسعه این سازمانها به ویژه در جنوب استان توجه جدی داشته باشند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 9 نشست کمیته تخصصی برگزار شده و 181 میلیون تومان اعتبارات مرحله اول و دوم را بین سازمان های مردم نهاد فعال تقسیم کنیم.
وی گفت: 50 میلیون تومان وام خود اشتغالی بین این افراد تقسیم شده است که هفت شغل ایجاد کرده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: توجه به موضوع اشتغال زایی موجب می شود که افراد به سمت ترک مواد مخدر جلب شوند.
وی یاداور شد: در راستای توانمند کردن معتادان بیش از 11 کارگاه آموزشی و گردهمایی در حوزه پیشگیری و مستند سازی فعالیت ها و آشنایی با فرهنگ کار و کارآفرینی برگزار شده است.
وی برگزاری کارگاه آموزشی ویژه طلاب و روحانیون، کارگاه منطقه ای سازمان های مردم نهاد و نمایشگاه توانمندی های سازمان های مردم نهاد استان کرمان را از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته برشمرد.
موسی پور بر ایجاد بازار فروش بری محصولات بهبودیافتگان تاکید کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی باید به شکل گیری سازمان های مردم نهاد توجه ویژه ای داشته باشند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: 222 زندانی اتباع بیگانه مواد مخدر در استان کرمان داریم که می توان پیگیری کرد که این افراد به کشورشان منتقل شوند.
رمضان امیری با بیان اینکه هر ساعت 2.1 فرد وارد زندان های استان کرمان می شوند، ادامه داد: با تکمیل و تجهیز اردوگاه ماده 42، زمینه انتقال بیش از 2 هزار نفر از مجرمان مواد مخدر به این اردوگاه فراهم می شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.