به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نمازجمعه سیرجان افزود: طراحان و عاملان این حادثه هم برای کار تبلیغاتی خود و هم خدشه دار کردن امنیت، دست به چنین حرکت احمقانه ای زدند و غافل از این هستند که نه تنها نمی توانند در اراده این ملت خللی ایجاد کنند بلکه وحدت و انسجام مردم ما در این حادثه بیشتر شد و همه مردم همبستگی و عزم خود را برای اقتدار بیشتر در مسیر مقابله و ریشه کن کردن کوردلان و تروریست ها اعلام کردند.
وی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی 38 سال ملت ایران را با جنگ، ترور و تحریم آزمودند و این مردم ایستادگی کردند و از این به بعد هم توان ایستادگی و مقابله بیشتری دارند، چه رسد بخواهند افرادی گول خورده، این ملت را از عملیات تروریستی بترسانند که باید به این دشمنان و گروه های تروریستی بگوییم هر فکر باطل و توطئه علیه ملت و نظام اسلامی ایران زمان نابودی و اضمحلال شما را کوتاه تر می کند.
وی از اقدام به موقع نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در مقابله با تروریست ها در مرقد مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: طی 2 سال گذشته بیش از یکصد طرح تروریستی خنثی شده و امروز حمایت از نیروهای عمل کننده اعم از سربازان گمنام امام زمان (عج)، سپاهیان و نیروهای حزب اللهی لازم و ضروری است و نباید زیر سئوال روند که باید از اقدام به موقع شان تقدیر کرد.
خطیب جمعه سیرجان ضمن تاکید بر تبعیت از ولایت و رهبری و هوشیاری و همراهی مردم در ایجاد امنیت افزود: به آینده درخشان کشور امیدواریم و برای مقابله با توطئه های دشمنان باید اقتدار دفاعی کشور افزایش یابد که توان موشکی و ایجاد شهرهای زیرزمینی با توان بالای موشکی از جمله آنهاست.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی (ره) بر توجه به اصول و مبانی خط امام راحل و جلوگیری از انحراف، توجه به استقلال اقتصادی، تولید، اشتغال و مصرف کالاهای داخلی و جلوگیری از واردات کالاهای خارجی و قاچاق و توجه به استقلال سیاسی تاکید کرد.
حجت الاسلام حسینی بر توجه به استقلال فرهنگی تاکید کرد و گفت: نباید نظام آموزشی ما بیرون از کشور تحت عنوان سند 2030 نوشته و تدوین شود و امروز رهبری، انقلابیون و اندیشمندان مخالف وابستگی فرهنگی هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر هم زدن امنیت منطقه و ایجاد اختلاف بین قطر و کشورهای عربی را از شیطنت های ترامپ رئیس جمهور آمریکا دانست و اظهار کرد: این حرکت موذیانه ترامپ تقویت تروریست ها را در پی دارد که دولت ها و ملت های منطقه مواظب این شیطنت باشند.
امام جمعه سیرجان سکوت مجامع بین المللی در ظلم به مردم مظلوم یمن و سختی گرما و مشکلات و بیماری همراه با حملات مستمر رژیم آل سعود را محکوم کرد و خواستار اقدام جدی در رفع بحران این کشور توسط مجامع حقوق بشر شد.
وی همچنین بر بهره گیری بیشتر از ماه رمضان و شب های قدر و کمک های مردمی در هفته اکرام و اطعام تاکید کرد و گفت: براساس نقل امام صادق (ع)، امام حسن مجتبی زاهدترین و با فضیلت ترین مردم زمان خویش بود و 2 بار تمام اموال و سه بار هم نیمی از اموال خود را برای مستمندان هزینه کرد.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار: رسول محمدحسنی
7435/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.