به گزارش ایرنا احمد علی انجم روز، روز چهارشنبه در دیدار با زندانیان جیرفت افزود: با توجه به نوآوری قانون جدید آئین دادرسی کیفری در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان ها با اجرای احکام جایگزین حبس نسبت به کاهش جمعیت ورودی زندان اقدام شود.
وی بیان کرد: رویکرد استفاده از احکام جایگزین بیشتر برای افرادی که نخستین بار مرتکب جرم شده اند یا بر اثر یک اتفاق در زندان هستند، اعمال می شود.
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت اظهار کرد: تعامل و همکاری مناسب بین مراجع قضایی و زندان سبب تقویت و ارتقای روحیه مددجویان می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از ثمرات بازدید از زندان ایجاد، حفظ و افزایش روحیه امیدواری در مددجویان است که قاضی بدون واسطه با متهم و تلاش برای رفع مشکل احتمالی و راهنمایی مددجو باعث ایجاد آرامش در محیط ندامتگاه می شود.
انجم روز اظهار کرد: مددجویان باید بنیه مذهبی خود را در این محیط تقویت کنند تا بعد از بازگشت به جامعه دوباره دچار لغزش نشوند.
وی به فضیلت های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این ماه فرصت خوبی برای خودسازی انسان هاست لذا باید از این ماه برای تقویت بنیان مذهبی خود استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، قضات دادسرا و دادگاه های شهرستان های جیرفت و عنبرآباد از زندان جیرفت بازدید کردند.
در این بازدید دیدار چهره به چهره با زندانیان انجام شد و به مشکلات مددجویان رسیدگی و دستورات مقتضی توسط قضات صادر شد.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
زندان جیرفت سال 1362 به بهره برداری رسید و از لحاظ فیزیکی فرسوده است.
این زندان یکهزار و 600 زندانی دارد که این تعداد بیش از ظرفیت واقعی این زندان است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.