به گزارش ایرنا محمد محسن بیگی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: سال گذشته 120 هزار دانش آموز از فضاها، امکانات و کلاس های آموزش و پرورش در راستای بهینه سازی اوقات فراغت استفاده کردند.
وی با اشاره به تعطیلی مدارس و اوقات فراغت دانش اموزان بیان کرد: دانش آموزان در هشت ماه حضور خود در مدارس، بخش زیادی از وقت خود را به آموزش و یادگیری اختصاص می دهند و برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغت دانش اموزان موجب پیشگیری از آسیب های مختلف می شود.
وی گفت: 130 هزار دانش آموز در جنوب استان کرمان مشغول فعالیت هستند که یک چهارم کل دانش آموزان استان را شامل می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: سال گذشته 415 هزار دانش آموز در کلاس های قرآنی و احکام شرکت کرده و 10 هزار دانش آموز نیز به مشهد مقدس اعزام شده اند.
وی با اشاره به حضور هشت هزار دانش آموز در اردوهای راهیان نور گفت: برنامه های فرهنگی در آموزش و پرورش نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش چشمگیری داشته است.
محسن بیگی با تاکید بر اینکه فرهنگیان جزء شریف ترین افراد هستند افزود: 50 دارالقرآن در استان کرمان فعالیت دارند و هر جا که متقاضی وجود داشته باشد، امکان ارائه مجوز وجود دارد.
وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش اعتباری برای اوقات فراغت نداریم و به همین دلیل بخشی از هزینه ها از سوی دانش آموزان پرداخت می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان هم گفت: 130 پایگاه، 74 کانون دانش آموزی، 20 باب اردوگاه، 31 پژوهشسرا، 44 باب فضای ورزشی، 128 باب مدرسه و 31 باب دارالقرآن در تابستان جاری آماده برگزاری دوره های مختلف برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان هستند.
صدیقه مرادی ادامه داد: کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان در چهار رشته قرآنی، هنری، ورزشی و علمی تقسیم بندی شده است.
وی گفت: کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان از 10 تیر تا 10 شهریور برگزار می شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.