به گزارش ایرنا یحیی کمالی پور روز شنبه در نشست تعیین تکلیف معوقات بانک کشاورزی در فرمانداری جیرفت افزود: واگذاری تسهیلات کم بهره بانک ها به اقشار مختلف مردم، سبب ایجاد کارگاه های تولید و اشتغالزایی در جامعه می شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان 'اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی توجه به طرح های اقتصادی کوچک است لذا باید با ارائه تسهیلات کم بهره زمینه ایجاد اینگونه طرح های کوچک و زودبازده را فراهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: بانک ها، قدرت ریسک پذیری خود را بالا ببرند تا نقش پررنگ تری در زمینه تولید، اشتغال و رونق اقتصادی ایفا کنند.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان جیرفت دارای پتانسیل های سرمایه گذاری زیادی است لذا بانک ها با پرداخت تسهیلات می تواند زمینه رونق اقتصادی را فراهم کنند.
وی افزود: با توجه به چهار فصل بودن شهرستان جیرفت، فعالیت های اقتصادی و کشاورزی در تمام سال جریان دارد که باید از این ظرفیت استفاده بهینه کرد.
وی خاطرنشان کرد: معوقات بانکی یکی از دغدغه های مهم مجلس و دولت است لذا با بازپرداخت به موقع زمینه ارائه تسهیلات را برای دیگران فراهم کنیم.
کمالی پور اظهار کرد: روحیه مشتری مداری در بانک ها باید حفظ شود و همه باید سعی کنند معوقات بانکی خود را بپردازند.
وی بیان کرد: تسهیلات بانکی باید در زمینه سرمایه گذاری، اشتغال، تولید و رونق اقتصادی مناطق پرداخت شود تا اثرات آن را در جامعه احساس کنیم.
فرماندار جیرفت نیز گفت: طرح های اقتصادی بزرگی در این شهرستان از جمله پایانه صادراتی گلشن آرای ارم وجود دارد که نیازمند دریافت تسهیلات است.
احمدامینی روش افزود: با ارائه تسهیلات به این طرح های بزرگ، زمینه اشتغالزایی و پیشرفت منطقه جنوب کرمان حاصل می شود.
وی خاطرنشان کرد: پایانه صادراتی جنوب کرمان با مشارکت بخش خصوصی پیشرفت 60 درصدی دارد و امیدواریم بزودی به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه طرح پایانه صادراتی جنوب کرمان از 2 سال قبل کلید خورد تصریح کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده و در مجموع 51 میلیارد ریال سرمایه در گردش این طرح است.
فرماندار جیرفت ادامه داد: تاکنون در این طرح 160 میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان 60 میلیارد ریال تسهیلات ارزی بوده است.
وی با اشاره به مشکل شرکت پایانه صادراتی گلشن آرا در زمینه جذب 120 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی گفت: پیگیر رفع این مشکل هستیم و امیدواریم با تعامل بین دستگاه ها این مشکل برطرف شود.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.