علیرضا ابوالحسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید برای برگرداندن رونق واقعی به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان کرمان تلاش های زیادی انجام داده و جبران کم کاری های ادوار گذشته در این حوزه باب جدیدی برای دولتمردان باز کرد که بتوانند در احیای واحدهای تولیدی رویکرد عدالت محور خود را در رونق توسعه صنایع به نمایش بگذارند.
وی کمبود و بعضا نبود نقدینگی را مشکل عمده واحدهای تولیدی استان کرمان برشمرد و اظهار کرد: در جهت رفع کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی طرحی با عنوان 'طرح رونق تولید' توسط دولت یازدهم ارائه و در کوتاه ترین زمان ممکن واحدهای تعطیل یا واحدهایی که زیر ظرفیت کار می کردند، شناسایی شد.
وی گفت: با استفاده از کارشناسان مجرب و خبره میزان واقعی نقدینگی مورد نیاز هر واحد تولیدی ارزیابی و بر اساس آن تعداد 474 بنگاه تولیدی برای دریافت هشت هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به سیستم بانکی معرفی شد که امروز در تعداد زیادی از واحدهای تولیدی کرمان افزایش رشد تولید رقم خورده و واحدهای تعطیل نیز به چرخه تولید بازگشته اند.
مشاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به رسالت این سازمان در حمایت از صنایع افزود: رویکرد اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان حمایت از صنایع با کیفیت داخلی است و اقدامات انجام شده در این سازمان گویای این واقعیت است.
وی گفت: اساس کار در این سازمان بر آگاه سازی مردم و شفاف سازی است و ارتباط مستمر و سازنده با اصحاب رسانه در سطح استان کمک بزرگی برای شفاف سازی ظرفیت های صنعتی و معدنی است و ما نیز در سازمان صنعت، معدن و تجارت همواره تلاش کرده ایم اطلاعات لازم در خصوص صنایع استان را از طریق فعالان حوزه اطلاع رسانی در اختیار عموم مردم کرمان و کشور قرار دهیم.
ابوالحسنی خاطرنشان کرد: برای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از تحولات صنعتی، معدنی و تجاری استان و همچنین استقبال بیشتر مردم از کالاهای داخلی، تشکیل شورای اطلاع رسانی هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در دست اقدام است که به زودی جزئیات آن را به اطلاع عموم خواهیم رساند.
یکهزار و 371 پروانه بهره برداری در استان کرمان فعال است که 94 درصد آنها جزو صنایع کوچک و متوسط هستند.
در استان کرمان 19 شهرک صنعتی و 24 ناحیه صنعتی وجود دارد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.