محمدرضا محمدی ساردو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو جزء بیماری های عفونی است افزود: مواردی از این بیماری در کشور ما مشاهده شده است لذا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حوزه بهداشتی جلساتی را در زمینه کنترل این بیماری برگزار کرد.
وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو برنامه ریزی های لازم را انجام داده است و تمام امکانات و نیروهای انسانی در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت بروز بیماری بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در جنوب کرمان مشاهده نشده است اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به منظور مقابله با این بیماری در آماده باش کامل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به همجواری منطقه جنوب کرمان با استان های مرزی کشور اشاره کرد و گفت: مردم در صورت بروز موارد مشکوک موارد را به مراکز بهداشتی و بیمارستان ها گزارش دهند تا در کمترین زمان به این مساله رسیدگی شود.
وی به تشکیل نشست شورای بهداشتی در زمینه جلوگیری از ورود دام های قاچاق و ذبح دام بدون نظارت دامپزشکی در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی در این زمینه از طریق آموزش کادر بهداشتی درمانی، توزیع پمفلت، بنر، تراکت آموزشی و چاپ مطالب آموزشی در روزنامه های محلی انجام شده است.
وی ادامه داد: آموزش پزشکان عمومی و متخصص در مراکز دولتی و خصوصی برای تشخیص و درمان به موقع بیماران و هماهنگی با بیمارستان های منطقه، آموزش کادر درمانی بیمارستان ها در مواجهه با بیماران مشکوک به تب کریمه کنگو و تامین حفاظت فردی از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در زمینه این بیماری است.
محمدی با اشاره به تأمین کپسول ریباورین به منظور درمان تب کریمه کنگو در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در صورت مشاهده، بیماران در بخش ایزوله بستری و نمونه های آزمایشگاهی این بیماران با رعایت استاندارد تهیه و به انسیتو پاستور ایران ارسال خواهد شد.
وی به اهمیت آموزش در زمینه رعایت بهداشت اشاره و اظهار کرد: آموزش و هماهنگی با شوراها و دهیاران و آموزش کادر بهداشتی رده های محیطی (مراقبین سلامت، کاردان و بهورزان) برای حساس سازی موضوع انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: در زمینه مقابله با بیماری تب کریمه کنگو 40نشست آموزشی برای کارکنان بهداشتی، یکهزار و 230 نفر آموزش داده و 15 هزار و 700 پمفلت در جنوب کرمان توزیع شد.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.