مدیرعامل شرکت سیمان ممتازان کرمان از صادرات 83 هزار تن کلینکر در سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد ربانی در نشست مجمع عمومی سالیانه به منظور بررسی عملکرد مالی منتهی به سال 1395 گفت: در سال 95، 83 هزار تن کلینکر صادر شده که نسبت به سال گذشته حدود 35 درصد کاهش داشتیم، البته این کاهش در کل کشور وجود داشت.

ربانی افزود: یکی از مهمترین فعالیت‌های شرکت ممتازان را تولید و صادرات کلینکر دانست و اذعان داشت: میزان تولید کلینکر در سال 95، 955 هزار تن بود که حدود 5 درصد نسبت به سال 94 کاهش داشته و دلیل آن کاهش تقاضا بود.

وی خاطرنشان کرد: تولید سیمان در کشور ما از سال 80 تا 91 روند صعودی داشت، اما بعد از آن شاهد افزایش ظرفیت بودیم و متاسفانه از سال 91 به دلیل شرایط اقتصادی و رکود در کشور، مصرف سیمان کاهش پیدا کرد.

 ربانی میزان تولید سیمان ممتازان در سال 95 را حدود 955 هزار تن عنوان کرد و افزود: همچنین در این سال حدود 791 هزار تن سیمان فروخته شده که نسبت به سال 94، هزار تن افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه فروش سیمان در کل کشور کاهش داشت اما افزایش صادرات توانست کاهش فروش داخلی را جبران کند، گفت: در سال گذشته 139 هزار تن صادرات داشتیم که نسبت به سال 94 افزایش چشمگیری داشت.

وی همچنین تعداد روزهای کارکرد کوره سیمان را در سال 95، 294 روز اعلام کرد و گفت: این کارکرد نیز 10 روز کمتر شده که متناسب با تولید کارخانه بوده است.

مدیرعامل شرکت سیمان ممتازان عنوان کرد: میزان مصرف انرژی یکی از شاخص‌های مهم صنعت سیمان است و اداره برق بر اساس استانداردهای تعریف شده، برای شرکت سیمان ممتازان مصرف 105 کیلو وات ساعت بر تن را تعریف کرده است که مصرف برق کارخانه در سال 95، 102 کیلووات بوده و نسبت به سال گذشته یک کیلو وات افزایش داشته است، دلیل آن نیز افزایش صادرات سیمان کیسه‌ای بود زیرا سیمان کیسه‌ای برق بیشتری استفاده می‌کند.

وی همچنین در خصوص مصرف سوخت گفت: کارخانه به ازای هر یک کیلوگرم کلینکر باید 740 کیلو گرم کالری گاز مصرف کند که در سال گذشته این میزان اندکی افزایش داشت، هرچند این انحراف چندان قابل توجه نیست اما با این وجود برنامه‌ریزی شده است که در سال جاری میزان مصرف را به همان 740 کیلو کالری برسانیم.

 ربانی در ادامه به بحران آب اشاره کرد و گفت: کارخانه سیمان ممتازان به غیر از مصرف آب در بخش صنعت، دارای فضای سبز تقریبا بزرگی است که با توجه به بحران جدی آب خوشبختانه توانستیم در سال گذشته مصرف آب را 5 هزار متر مکعب کاهش دهیم و میزان مصرف را به 323 هزار متر مکعب برسانیم، همچنین در قسمت فضای سبز کارخانه چمن‌هایی که نیاز به آبیاری زیادی داشتند را حذف کردیم.

وی به بحث‌های زیست محیطی نیز اشاره کرد و گفت: الکتروفیلترهای کارخانه از مرغوب‌ترین نوع تهیه شده است و اکنون نمودار مربوط به گازها و ذرات گرد و غبار خروجی از الکتروفیلتر روی سایت شرکت قرار دارد و سازمان محیط زیست هر لحظه می‌تواند بر عملکرد آن نظارت داشته باشد.

ربانی افزود: عملکرد الکتروفیلتر در سال 93، 85 میلی‌گرم بر متر مربع بوده، در سال 94، 83 و با تعمیراتی که سال گذشته انجام دادیم این میزان به 42 میلی گرم رسیده است.

گفتنی است در پایان این مجمع سود هر سهم در سال 95، مبلغ 599 ریال عنوان شد که با موافقت اکثریت سهامداران، مبلغ 570 ریال برای هر سهم پرداخت و مابقی برای حفظ توان مالی شرکت ذخیره شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.