سید حسین طیبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین هر روز در 14 نقطه از هفت شهرستان جنوب کرمان برگزار و ضمن قرائت روزانه یک جزء به آموزش روخوانی و روانخوانی و بیان احکام و تفسیر قرآن کریم پرداخته می شود.
وی با بیان اینکه 410 کانون فرهنگی و هنری مساجد در جنوب کرمان فعال است گفت: علاوه بر این اماکن در کانون های مساجد هم جمع خوانی قرآن برگزار می شود.
وی اظهار کرد: ریشه بسیاری از مشکلات امروز مردم، ناشی از دوری از مفاهیم و معارف الهی است لذا فرهنگ قرآنی باید در جامعه جاری و ساری شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: با توجه به نیاز جامعه امروز و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه انس با قرآن و تربیت حافظان قرآنی، یکی از مهمترین اولویت‌های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان توجه به مسائل و مفاهیم قرآنی است.
وی بیان کرد: طرح ربیع‌القرآن گامی مؤثر و مفید در جهت قرآن شناسی و ترغیب متولیان مسجد به فراهم کردن زمینه برای اجرای برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان است.
طیبی گفت: این طرح در همه مساجد جنوب کرمان و همزمان در مساجد سراسر کشور، کانون‌های فرهنگی و هنری، کانون‌های تحصصی قرآن و مراکز خانه نور اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این برنامه نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در افکار و رفتار افراد است تا بتوان در مسیر الهی گام برداشت و در نتیجه شاهد حل مشکلات در ابعاد شخصی و اجتماعی باشیم.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.