به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس کرمان، سرهنگ علی پرنگ افزود: ماموران نیروی انتظامی در راستای مقابله بی امان با سوداگران مرگ در این شهرستان و در راستای کنترل محسوس و نامحسوس محورهای مواصلاتی در منطقه 'چاه داد خدا' از توابع قلعه گنج، اقدام به برپایی ایست و بازرسی کردند.
وی اظهار کرد: ماموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو پژو 405 و یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند و دستور ایست دادند.
وی ادامه داد: قاچاقچیان به محض دیدن ماموران، اقدام به فرار و تیراندازی کردند که با عکس العمل سریع ماموران مواجه و متوقف شدند.
این مقام انتظامی افزود: 149 کیلوگرم تریاک و یک قبضه سلاح جنگی در بازرسی تخصصی ماموران کشف و سه قاچاقچی دستگیر و 2 دستگاه خودرو توقیف که به منظور سیر مراحل قضایی به پارکینگ ارجاع شد.
سرهنگ پرنگ در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر ضمن تماس با مرکز 110، پلیس را در شناسایی و دستگیری مجرمان یاری کنند.
** تصادف مرگبار 2 فرزند خردسال را به کام مرگ کشاند
رئیس پلیس راه شمال استان کرمان از کشته شدن سه نفر بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با وانت پیکان در محور سیرجان - بندر عباس خبر داد.
سرهنگ 'یوسف نجفی' افزود: ساعت 11 و 15دقیقه صبح امروز در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور سیرجان - بندرعباس، ماموران و عوامل اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: در بررسی صحنه تصادف مشخص شد، یک دستگاه کامیون هنگام تردد در مسیر بندرعباس با یک دستگاه وانت پیکان برخورد کرده و 2 پسر بچه هشت و 12 ساله به همراه پدر 43 ساله که راننده کامیون بوده به شدت مجروح شده و در نهایت جان خود را از دست دادند.
رئیس پلیس راه شمال استان خاطرنشان کرد: تحقیقات ابتدایی کارشناسان پلیس راه حاکی از بی احتیاطی راننده کامیون به علت بی توجهی به جلو نسبت به سواری پراید اعلام شده است.
سرهنگ نجفی در پایان از رانندگان خواست با احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه از ایجاد چنین حوادث ناگوار و تلخی پیشگیری کنند.
** آتش سوزی خودرو زانتیا در انار
فرمانده انتظامی شهرستان انار از آتش سوزی خودرو زانتیا در محور انار - یزد خبر داد.
سرهنگ 'جعفر غضنفری' افزود: طی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر یک مورد حادثه آتش سوزی در محور انار- یزد، ماموران انتظامی و آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام شدند.
وی افزود: پس از حضور ماموران انتظامی در محل حادثه مشاهده شد که خودرو زانتیا بر حسب اعلام کارشناس سازمان آتش نشانی به علت نقص فنی دچار حریق شده است.
سرهنگ غضنفری با اعلام اینکه این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشت اظهار کرد: ماموران آتش نشانی با حضور به موقع و به همراه داشتن تجهیزات، آتش را در این خودرو مهار کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان انار ضمن تشکر از رانندگانی که کپسول آتش نشانی در خودروی خود دارند خاطر نشان کرد: برای حفظ ایمنی و مهار اولیه آتش، جانمایی کپسول آتش نشانی در خودرو یک امری لازم و ضروری بوده که باید به این موضوع توجه بیشتری شود.
** دستگیری سارق حرفه ای منجر به کشف 9 فقره سرقت شد
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: با تلاش مأموران انتظامی کلانتری 20 این فرماندهی یک، سارق حرفه ای دستگیر و 9 فقره سرقت کشف شد.
سرهنگ 'عبدالعلی روانبخش' افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع چندین فقره سرقت خودرو در سطح شهر کرمان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری 20 قرار گرفت.
وی افزود: در همین راستا مأموران انتظامی این کلانتری با انجام یکسری تحقیقات میدانی و اقدامات تخصصی سرنخ هایی از یک متهم را پیدا کرده و پس از اطمینان از دست داشتن وی در این سرقت ها، با کسب اجازه از مقام قضایی وی را دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل کردند.
سرهنگ روانبخش تصریح کرد: در بازجویی های تخصصی ماموران انتظامی، سارق چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و به 9 فقره سرقت اعتراف کرد.
وی با اشاره به جزئیات سرقت ها گفت: بر اساس اعترافات متهم، این 9 فقره شامل چهار فقره سرقت خودرو، چهار فقره سرقت اموال اماکن خصوصی و یک فقره کش روزنی بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به کشف مقداری اموال سرقتی از مخفیگاه سارق خاطرنشان کرد: سارق دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
این مقام انتظامی گفت: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت، ارتقاء احساس امنیت شهروندان تلاش می کند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.