مطهره مختاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از روز گذشته (شنبه) آغاز شد و توسط اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: با توجه به افزایش عرضه و تقاضای فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان، نظارت‌ ادارات دامپزشکی جنوب کرمان بر واحدهای تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید می‌ شود.
وی گفت: مصرف مواد غذایی فاسد می تواند سبب بروز بسیاری از مشکلات متابولیکی و مسمومیت ها در انسان شود، لذا شهروندان فرآورده های دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه و همچنین به تاریخ تولید و انقضاء درج شده روی محصولات توجه کنند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: 900 مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در جنوب کرمان تحت نظارت دامپزشکی این منطقه است و در هر شهرستان در 2 نوبت صبح و عصر بازرسی می شوند.
وی اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در زمینه عرضه فرآورده‌های خام دامی به شماره 1512 گزارش کنند و با متخلفان و تهدیدکنندگان بهداشت عمومی با هماهنگی مقامات قضایی برابر ضوابط و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.
هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان زیر پوشش اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان هستند.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.