به گزارش ایرنا محمدرضا علیزاده روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی در محل فرمانداری رفسنجان افزود: بیست و دومین چشنواره ملی شعر رضوی سال گذشته در شهر کرمان برگزار شد.
وی تصریح کرد: این جشنواره بنا به استقبال زیاد از سطح ملی فراتر رفته است و به صورت بین المللی در کشورهای دیگر نیز برگزار می شود.
وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ رضوی و سبک زندگی امام رضا (ع) برنامه های مختلفی از جمله فلسفه شعر رضوی شکل گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: در این جشنواره 16 برنامه ادبی و فرهنگی در راستای زندگی امام رضا اجرا می شود و فراخوان جشنواره ملی شعر رضوی هم منتشر شده است.
وی افزود: با توجه به دریافت آثار نو در این زمینه جوایز نیز نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.
علیزاده پیشنهاد کرد: شاعران رفسنجان ویژه برنامه خاصی در قالب شعر و موسیقی را در این جشنواره اجرا کنند.
فرماندار رفسنجان هم گفت: در همه رشته های فرهنگی و هنری از جمله خوشنویسی، سینما، شعر، هنرهای تجسمی، تئاتر و دیگر هنرها افراد قوی در رفسنجان پرورش یافته اند که می توان نمونه بارز آن را سیدعلی میرافضلی نام برد که از افراد و شاعران فاخر رفسنجان در کشور محسوب می شود.
حمید ملانوری افزود: به لحاظ برگزاری بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی در رفسنجان مشکلی نداریم و با وجود آستان قدس رضوی در این شهرستان، عوامل اجرایی و دیگر دستگاه های دولتی و بخش خصوصی پای کار هستند تا این جشنواره به نحو شایسته برگزار شود.
وی تصریح کرد: با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه ای متشکل از دانشگاهیان، نیروی انتظامی، شرکت مس و غیره راه اندازی می شود.
وی گفت: تجلیل از شعرا در شهر مس سرچشمه برگزار می شود و برای بازدید میهمانان جشنواره از جاذبه های گردشگری و باستانی نیز می توان برنامه ریزی کرد و بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان این قابلیت را دارد.
مرکز شهرستان رفسنجان در 110 کیلومتری شمال کرمان است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.