به گزارش ایرنا جواد شهریاری روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار جیرفت افزود: بسیاری از هموطنان در مصرف گوشت منجمد شک دارند و گمان می‌کنند از آنجا که این گوشت‌ها منجمد هستند و مسافتی طولانی را برای رسیدن به کشور طی کرده‌اند، فاقد ارزش غذایی بوده و حتی مصرف حبوبات به آنها ارجحیت دارد.
وی عنوان کرد: براساس نظر کارشناسان بهداشتی در حقیقت، تفاوت گوشت منجمد با گوشت تازه در این است که بعد از کشتار دام، گوشت به کمک روش‌های خاص فریز می‌شود.
وی گفت: این روش انجماد در فریزهای بزرگ و صنعتی صورت می ‌گیرد که در آنها هم می‌توان گوشت با استخوان و هم گوشت فیله‌شده را فریز کرد برای آنکه آب موجود در گوشت کاملا یخ بزند روش‌های یاد شده موثرتر هستند.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جنوب کرمان افزود: گوشت منجمد الزاما باید در فریزر و دمای 20- تا 18- سانتی‌گراد تا زمان مصرف نگهداری شود به این ترتیب می‌توان گوشت را تا 2 سال هم ذخیره کرد این در حالی است که مردم در کشور ما گوشت تازه را به تدریج فریز می کنند و در این حالت گوشت بسیاری از مواد خود را از دست می دهد.
وی گفت: مردم جنوب استان تمایل چندانی به استفاده از گوشت منجمد ندارند در حالی که این گوشت به میزان کافی در سردخانه های ما موجود است و در صورت تمایل مردم به خرید گوشت منجمد، کنترل و تنظیم بازار هم برای مسئولان بهتر انجام می شود.
وی اظهار کرد: گوشت سفید در جنوب استان از استان های گلستان، مازندران، فارس و مرکزی و گوشت قرمز هم عمدتا از کشور برزیل تامین می شود.
قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ هفته گذشته در جیرفت به حدود 78 هزار ریال رسید.
شهرستان جیرفت به دلیل داشتن شرایط ویژه، نزدیکی به بندر شهید رجایی و دارا بودن یک باب سردخانه مجهز به سامانه باکس‎ پالت و گاز آمونیاک یکی از مناطق پشتیبانی در زمینه ذخیره‎ سازی و تأمین مواد پروتئینی کشور است.
شرکت پشتیبانی امور دام جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج، فاریاب و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.