به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان منطقه سه (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) شامل شهرستان نرماشیر در ساختمان شماره 3 استانداری افزود: در قالب ایده ایجاد معین های اقتصادی به دنبال مدیریت توسعه با استفاده از ظرفیت بخش های غیر دولتی هستیم.
وی از فعالیت های معین اقتصادی شهرستان نرماشیر تقدیر کرد و گفت: نرماشیر شهرستان خوبی است و معین اقتصادی این شهرستان در اولین قدم های خود به توسعه همه جانبه توجه کرده و موضوع مقابله با آسیب های اجتماعی را مد نظر قرار داده است.
استاندار کرمان تصریح کرد: بیکاری در نرماشیر را می توان طی سه سال آینده برطرف کرد و یکسری منابع اشتغالی در این شهرستان وجود دارد که با همکاری کمیته امداد قابل اجراست.
معین اقتصادی شهرستان نرماشیر هم در این نشست گفت: شان ایده استاندار کرمان در جلب همکاری معین های اقتصادی، بسیار فراتر از استان کرمان است و باید در سطح کشوری اجرایی شود.
محمدحسین اسکندری زاده افزود: به زودی مکانی را برای نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در نظر گرفته و بیمارستان صحرایی را نیز در نرماشیر احداث می کنیم.
وی با اشاره به آمادگی معین اقتصادی نرماشیر برای ساخت هتل در این شهرستان تصریح کرد: یک باب سالن ورزشی در نرماشیر وجود دارد که آماده هستیم در اسرع وقت آن را تحویل گرفته و کار انجام دهیم.
مدیرعامل موسسه اعتباری نور گفت: بیشتر به دنبال مدیریت منابع هستیم زیرا این امر به نفع مردم و منطقه نرماشیر است.
وی خاطرنشان کرد: این موسسه آمادگی دارد در راستای مرمت قلعه تاریخی نرماشیر وارد شده و این مکان را به هتل اقامتی تبدیل کند.
کرمان در سفر اردیبهشت سال گذشته رئیس جمهوری به این استان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی و سپس با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.
تاکنون 21 شرکت و موسسه توانمند اقتصادی مدیریت توسعه را در این مناطق هشتگانه که هر کدام تعدادی از شهرستان های استان را شامل می شود، برعهده گرفته اند.
مرکز شهرستان نرماشیر در 235 کیلومتری شرق کرمان است.
نرماشیر سال 1389 از بم جدا و شهرستان شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.