محمد ساردویی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 84 کیلومتر دیگر از محور جیرفت - بافت باید 2 بانده شود که طبق برآورد اولیه 215 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با بیان اینکه 110 کیلومتر از مسیر جیرفت به بافت در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان قرار دارد خاطرنشان کرد: این مسیر راه ارتباطی جنوب کرمان و سیستان بلوچستان به استان فارس و از ترافیک سنگینی برخوردار است لذا فعالیت های زیادی برای بهسازی این مسیر انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: پل تقاطع غیر همسطح سربیژن در مسیر جیرفت به بافت است که طول آن یکهزار و 600 متر می باشد و این طرح نیز با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال سال 91 آغاز شد و تاکنون عملیات اجرایی باند های طرفین و پل 2 دهانه 20 متری به اتمام رسیده و آماده پخش آسفالت است.
وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح 92 درصد است که با بهره برداری از آن حوادث جاده ای ناشی از نقطه برخورد ترافیک جیرفت - ساردوئیه و کرمان - جیرفت در محل این تقاطع رفع خواهد شد و در حال حاضر تکمیل آن به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان منتقل شده است.
ساردویی اظهار کرد: پل سفید باز و پل کلدان در مسیر جیرفت - بافت نیز به ترتیب به طول 90 متر و 120 متر در دست مطالعه است که با احداث این پل ها حدود 11 کیلومتر از بزرگراه جیرفت - بافت - سیرجان تکمیل و بهره برداری می شود.
هفت هزار و 350 کیلومتر طول راه های هفت شهرستان جنوب کرمان است که شامل 203 کیلومتر بزرگراه، 361 کیلومتر راه اصلی و 772 کیلومتر راه فرعی آسفالت است.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، رودبار جنوب و عنبرآباد را با جمعیت حدود یک میلیون نفر زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.