به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در آیین افتتاح نخستین مرکز مدیریت سرمایه گذاری و توسعه مناطق انرژی های تجدیدپذیر در نمایشگاه دائمی سیر تحولات صنعت برق کرمان افزود: از روز اول فعالیت دولت یازدهم فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران در این استان پهن شده است.
وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل وجود گاز در کشور، کمتر به سمت تولید برق ارزان قیمت رفته ایم و در دولت تدبیر و امید نگاه و اقدامات ویژه ای برای تولید برق از طریق انرژی های تجدید پذیر شده است.
استاندار کرمان با بیان اینکه این استان به سرزمین آفتاب مشهور است تاکید کرد: باید سهم استفاده از انرژی های تجدید پذیر استان افزایش پیدا کند و در راستای آن نیز صنایع مرتبط با این انرژی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه استان کرمان نیازمند استفاده از انرژی های خورشیدی است گفت: چهار هزار مگاوات برق در استان کرمان تولید یا برای تولید آن برنامه ریزی شده است.
رزم حسینی تصریح کرد: با اجرای طرح پنجره واحد بروکراسی دولتی را در استان کرمان برای سرمایه گذاری کاهش داده و ثمره آن را در سال جاری با افزایش سرمایه گذاری ها خواهیم دید.
نخستین کارخانه برق کرمان 85 سال قبل توسط ابوالقاسم هرندی از تجار صاحب نام کرمان تاسیس و پس از بازسازی در سال 1394 به موزه برق کرمان تبدیل شد.
به گفته کارشناسان بیش از 70 درصد نقشه تابش نور خورشید در ایران در استان کرمان است و کرمان در ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور موقعیت ممتازی دارد.
با حمایت دولت تدبیر و امید و سهل کردن امور سرمایه گذاری این مزیت بی نظیر کرمان از نگاه سرمایه گذاران خارجی نیز مغفول نمانده است.
این آیین با حضور جمعی از مسئولان استان و هیئت سرمایه گذاری اسپانیایی در محل نمایشگاه دائمی سیر تحولات صنعت برق کرمان برگزار و از صنایع برتر همکار با صنعت برق در سال 95 نیز تجلیل شد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.