حسین اسحاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید با اولویت دادن به حق مردم در داشتن آگاهی و دانستن حقایق، رویکرد رسانه ای خود را بر شفافیت و صداقت بنا نهاده و رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت مقوله خبر و روزنامه نگاری، توجه ویژه ای در این زمینه داشته است.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری در جشنواره مطبوعات در 17 اسفند سال 1392 بیان کرد دولت یکی از وظایف خود را ایجاد تعادل و توازن می داند، دولت از ابتدا معتقد بوده و امروز هم معتقد است که فرهنگ باید به اصحاب فرهنگ یعنی اندیشمندان، صاحبنظران، انجمن های تخصصی و حرفه ای با قانون شفاف واگذار شود و حاکمیت با قانون است.
وی گفت: قانون باید درباره مطبوعات، رسانه ها، فیلم، کتاب و همه بخش های مختلف روشن و شفاف باشد.
اسحاقی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید دیدگاه عدالت گرایانه ای در بخش واگذاری نشریات و سایت های خبری به احزاب مختلف دارد و این مهم را با اعطای مجوز در عمل نشان داده است.
وی افزود: هیات نظارت بر مطبوعات در نشست اردیبهشت ماه سال جاری با انتشار چهار نشریه و یک روزنامه در جنوب کرمان موافقت کرد.
وی گفت: یک روزنامه، سه هفته نامه و یک 2 هفته نامه در جنوب استان کرمان مجوز انتشار گرفتند.
اسحاقی اظهار کرد: هفته نامه ندای پنج گنج به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی رضا حمزه، هفته نامه لوار به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی محمدر رضا براهام، هفته نامه بدیع به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی علیجان سلیمانی ساردو، 2 هفته نامه ندای جیرفت به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی مهسا دارش و روزنامه کاغذ ملی به صاحب امتیازی موئسسه مطبوعاتی پیام آوران کرمان و مدیر مسئولی علیرضا احمدی گوهری مجوز انتشار گرفتند.
وی بیان کرد: 44 نشریه در جنوب کرمان فعالیت می کنند که با این نشریات جدید تعداد این نشریات به 49 عدد رسیده است و 12 سایت خبری مجوز دار در جنوب کرمان فعالیت می کنند.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.