محمد ساردویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 670 کیلومتر راه روستایی آسفالته در دولت تدبیر و امید در جنوب کرمان ساخته شد که این عملکرد خوبی در زمینه فراهم کردن زیرساخت ها در روستاها است.
وی به فعالیت جهادی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در محورهای جیرفت به بافت و جیرفت به سه راهی بم اشاره کرد و گفت: 48 کیلومتر از محور جیرفت به سه راهی بم در حوزه استحفاظی این اداره کل است که در دولت تدبیر و امید 25 کیلومتر این مسیر 2 بانده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان تصریح کرد: 23 کیلومتر از محور جیرفت به سه راهی بم در حال 2 بانده شدن است که برای تکمیل این طرح به 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با وعده پیمانکار 6 کیلومتر این مسیر تا شهریورماه سال جاری آماده بهره برداری می شود.
وی به پل دوم روستای سقدر در محور جیرفت به سه راهی بم اشاره کرد و گفت: این پل به طول 60 متر شامل سه دهنه 20 متری در محور بزرگراه ترانزیت جیرفت - سه راهی بم قرار گرفته است.
ساردویی افزود: با احداث این پل 20 کیلومتر از محور جیرفت - سه راهی بم به صورت چهار خطه قابل تردد می شود و احداث این پل نقش مهمی در کاهش تصادفات و روان شدن ترافیک این محور خواهد داشت.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی پل دوم سقدر با پیشرفت فیزیکی 78 درصد و اعتبار اولیه 13 میلیارد و 500 میلیون ریال در دست اقدام است که اجرای این پروژه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان واگذار شده است.
وی با بیان اینکه محور جیرفت - بافت 110 کیلومتر طول دارد اظهار کرد: 15 کلیومتر این مسیر در دولت تدبیر و امید 2 بانده شد و 11 کیلومتر دیگر در حال اجراست.
وی افزود: 84 کیلومتر از محور جیرفت - بافت نیاز به 2 بانده شدن دارد که طبق برآورد اولیه 215 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
محورهای مواصلاتی هفت شهر جنوب کرمان هفت هزار و 350 کیلومتر طول دارد که شامل 203 کیلومتر بزرگراه، 361 کیلومتر راه اصلی و 772 کیلومتر راه فرعی آسفالته است.
28 هزار کیلومتر راه همسنگ در استان کرمان وجود دارد که 2.2 درصد راههای کل کشور را شامل می شود که هشت هزار کیلومتر آن در هفت شهر جنوبی استان قرار دارد.
جنوب استان در کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، رودبار جنوب و عنبرآباد را با جمعیت حدود یک میلیون نفر زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.