خداداد امینی روش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 340 مسجد در جیرفت وجود دارد و پیش بینی می شود حداقل 300 مسجد این شهرستان در ماه مبارک رمضان بویژه شب های قدر برنامه های مذهبی داشته باشد.
وی مهمترین کمبود ایام و مناسبت های تبلیغی شهرستان جیرفت را نبود خانه عالم به حد کافی و تجهیزات مورد نیاز اعلام و اظهار کرد: تمهیدات لازم در راستای ایجاد فضای معنوی در ماه مبارک رمضان با اعزام مبلغان به مساجد، ادارات، مراکز آموزشی و سایر اماکن در جیرفت اندیشیده شده است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جیرفت همچنین ماه رمضان را بهترین فرصت برای استغفار بندگان خدا دانست و گفت: امیدوارم فضای معنوی ایام ماه رمضان توسط روحانیون، مسئولان هیات امنای مساجد، هیات های مذهبی و مداحان بویژه در ایام شب های قدر پربارتر شود و از این ظرفیت مهم در بخش های مختلف فرهنگی، دینی، مذهبی استفاده شود.
وی به نقل از رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) اظهار کرد: رمضان ماهی است که ابتدایش رحمت، میانه اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است.
340 مسجد و تکیه در شهرستان جیرفت به فعالیت های فرهنگی و مذهبی می‌ پردازند که از این تعداد 30 مسجد در مرکز شهر و 16 مسجد نیز در مراکز بخش‌ ها و روستاها دارای روحانی است.
31 مسجد در جبالبارز، 40 مسجد در شهر جیرفت، 52 مسجد در بخش ساردوئیه، 94 مسجد در بخش مرکزی و 70 مسجد در بخش اسماعیلیه این شهرستان وجود دارد.
16 خانه عالم از محل اعتبارات دولت و 10 خانه عالم توسط مردم در شهرستان جیرفت ساخته شده است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.