امیر امینی روز سه شنبه در بازدید از طرح های راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 43 هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه، آزادراه، راه روستایی و 10 هزار کیلومتر راه ریلی در کشور در حال ساخت است.
وی از امضای 470 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه در زمینه احداث راه در کشور خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم نامه ها در زمینه سرمایه گذاری راه ریلی، آزادراه و فرودگاه امضاء شده است و امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه ها شاهد رونق خوبی در حوزه راه کشور باشیم.
وی گفت: یکی از مهمترین شاخصه های پیشرفت در دولت یازدهم بخش راه و حمل و نقل است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در همین راستا توسعه و احداث راه های جاده ای و ریلی را در اولویت کاری خود قرار داده است.
معاون برنامه ‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی به اجرای خط ریلی جیرفت - بم اشاره و تصریح کرد: این خط ریلی در سال جاری پیوست قانون شده و به محض پایان مطالعات، عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.
معاون برنامه ‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی صبح امروز برای بازدید از محور جیرفت - بافت، جیرفت - بم و کهنوج - رودان وارد جیرفت شد و پس از ورود به شهرستان جیرفت، از جاده جیرفت - بافت و سیرجان بازدید کرد و بعد از ظهر امروز هم از طرح های بخش راه شهرستان های عنبرآباد و کهنوج بازدید خواهد کرد.
فرماندار جیرفت و مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان و مسئولان شهری و محلی نیز در این بازدید حضور داشتند.
محورهای مواصلاتی هفت شهر جنوب کرمان با هفت هزار و 350 کیلومتر طول شامل 203 کیلومتر بزرگراه، 361 کیلومتر راه اصلی و 772 کیلومتر راه فرعی آسفالته است.
28 هزار کیلومتر راه همسنگ در استان کرمان وجود دارد که 2.2 درصد راه های کل کشور را شامل می شود و هشت هزار کیلومتر از این راهها در هفت شهر جنوبی استان قرار دارد.
جنوب استان در کریدور شمال به جنوب کشور است.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان هفت شهر جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.