سرهنگ خانباز امیرافضلی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 40 هزار متر مربع از اراضی رفع تصرف شده در شهرستان جیرفت در منطقه انجیرسیاه بخش جبالبارز شمالی، 6هزار متر مربع در منطقه دره‌ رود، سه هزار متر مربع در منطقه سجدوئیه و 14 هزار متر مربع در منطقه باب‎ دراز بخش ساردوئیه قرار دارد.
وی با تأکید بر برخورد با هرگونه زمین ‌خواری و تصرف منابع طبیعی تصریح کرد: مقابله با زمین‌ خواران کوچک و بزرگ همواره در دستور کار یگان حفاظت قرار دارد و با جدیت در این عرصه گام بر می‌ داریم.
وی افزود: هرگونه حرکت در راستای تخریب و تصرف عرصه‌ های مرتعی و جنگلی به صورت شبانه‌ روزی توسط مأموران یگان حفاظت و پاسگاه به صورت ویژه رصد می ‌شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: با عناصر فرصت‎طلب و سودجو که در راستای تصرف عدوانی اراضی ملی اقدام می‌ کنند، برخورد قاطع و مقتدرانه خواهد شد.
امیرافضلی عنوان کرد: شماره تماس 1504 امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت جنوب کرمان به منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارت به منابع طبیعی همواره آماده دریافت گزارش‌ ها و اخبار مردمی در زمینه آتش ‌سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی و سایر موارد است.
وسعت جنگل های جنوب کرمان 480 هزار هکتار و وسعت مراتع این منطقه نیز بیش از یک میلیون و 918 هکتار است.
جنوب کرمان از نظر وسعت مراتع و جنگل ها رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.