به گزارش ایرنا محمود اسکندری نسب روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 15 فقره گواهی کشف مربوط به معادن گروه 6 (فلزی) یعنی مس، آهن، کرومیت، طلا، منگنز با ذخیره قطعی بالغ بر 2 میلیون و 643 هزار تن است.
وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت حوزه معدن و بهره برداری از پتانسیل های معدنی در توسعه اقتصادی کشور، جنوب کرمان نیز با دارا بودن پتانسیل های قابل ملاحظه معدنی زمینه بسیار خوبی به منظور توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: اکتشاف این پتانسیل ها نیازمند تلاش گسترده و جذب سرمایه گذاران واقعی در زمینه فعالیت های معدنی بود که با تلاش گسترده این سازمان طی سه سال و نیم اخیر، این مهم به انجام رسیده و نمود عینی آن نیز به وضوح قابل مشاهده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان همچنین از رشد 55 درصدی اکتشافات معدنی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای سامانه ملی معادن (کاداستر)، بیش از 96 پروانه اکتشاف طی سه سال و نیم اخیر اخذ شده در حالی که تمام پروانه های اکتشاف در حوزه معادن منطقه 174 فقره است.
وی افزود: در حوزه صدور گواهی کشف و پروانه بهره برداری معادن که مهمترین بخش در فعالیت رساندن معادن است، نیز بیش از 58 درصد اقدامات انجام شده تاریخ جنوب کرمان در مدت سه سال و نیم اخیر بوده که منجر به صدور 53 فقره گواهی کشف و پروانه بهره برداری معدن در جنوب کرمان شده است.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.