مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نخستین کارگاه آموزشی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جام باشگاه ‌های کتابخوانی با همت معاونت فرهنگی این وزارت خانه در قالب رویدادهای ترویج کتابخوانی در کشور در حال برگزاری است.
حسین اسحاقی با بیان اینکه بیش از 2 هزار باشگاه کتابخوانی و بیش از 22 هزار کودک در در این طرح مشارکت کرده‌ اند خاطرنشان کرد: 15 شهر کشور در مرحله نخست این طرح مشارکت دارند که جیرفت هم یکی از این شهرها است.
وی اظهار کرد: جام باشگاه ‌های کتابخوانی از اول تیرماه سال جاری آغاز و مهلت ارائه و تحویل نامه به نویسندگان، فیلم نامه و بهترین کتاب های هر باشگاه به ستاد شهرستان ها تا 31 شهریورماه سال جاری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به اینکه آیین اختتامیه این رویداد فرهنگی در هفته کتاب برگزار می شود افزود: این جام با حمایت نهادهای غیردولتی و دستگاه های اجرایی و عمومی شهرهای هدف در شهرهای شرکت کننده در رقابت پایتخت کتاب ایران برگزار می شود.
وی اظهار کرد: ایجاد جام باشگاه ‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان نشان می‌ دهد که طرح‌ و ایده ‌ها فقط مخصوص به تهران نیست بلکه همه شهرها می‌ توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و با ارائه طرح‌ ها و ایده ‌های جدید بتوانند در سطح ملی دیده شود.
وی ادامه داد: جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان برای توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی با همکاری سازمان های مردم نهاد ترویج کتابخوانی، شبکه های شهرهای دوستدار کتاب، وزرات آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
وی گفت: یک مجموعه کارگاه های آموزشی در شهرستان های استان کرمان برگزار می شود و افراد واجد صلاحیت و علاقمند به سازماندهی و مدیریت باشگاه ها در این کارگاه ها شرکت می کنند تا علاوه بر آشنایی با اصول سازماندهی باشگاه، با روش های استاندارد ترویج کتاب خوانی و نقد و ارزیابی کتاب آشنا شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: مربیانی که این کارگاه ها را برگزار می کنند از نویسندگان و کارشناسان ادبیات کودک و نوجوان و افرادی که در دوره های گذشته باشگاه ها موفقیتی کسب کرده اند، انتخاب می شوند.
وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج کتابخوانی در گروه سنی کودک و نوجوان است.
وی تصریح کرد: افزایش سرانه مطالعه، ارتباط بین اهل قلم و کودکان نوجوانان، عادت دادن دانش آموزان برای مراجعه به کتاب فروشی، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی، کمک به تاسیس کتابخانه های کوچک کلاسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله ای و مسجدی، تقویت فرهنگ گفت و گو و مهارت بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی هدف از برگزاری این جام است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.