به گزارش ایرنا، جعفر رودری روز دوشنبه در هفتادمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور استاندار کرمان افزود: 154 پروژه برش استانی پروژه های ملی با پیشرفت فیزیکی 71.4 درصد به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان کرمان در دست انجام است.
وی ادامه داد: 140 پروژه استانی با پیشرفت 73.6 درصدی نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان اجرایی شده است.
وی شمار پروژه های مربوط به بخش خصوصی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را 136 مورد دانست و اظهار کرد: این پروژه ها با 76.2 درصد پیشرفت فیزیکی در کرمان در دست انجام قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: 206 پروژه از مجموع 430 پروژه استان کرمان به صورت کامل اجرایی شده که 48 درصد پروژه های ستاد مقاومتی را شامل می شود.
رودری گفت: 202 پروژه نیز در استان کرمان در حال اجرا است که 47 درصد پروژه ها را شامل می شود.
وی یادآور شد: 22 پروژه مربوط به برق منطقه ای است که امکان تحقق ندارد و متوقف مانده اند لذا باید تعیین تکلیف شوند که این پروژه ها در مجموع پنج درصد کل پروژه ها را شامل می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: 68 مورد از دلایل اجرایی نشدن پروژه ها مربوط به اختصاص نیافتن اعتبارات، 48 مورد مربوط به اختصاص نیافتن تسهیلات بانکی، 22 مورد مربوط به نبود سرمایه گذار، 10 مورد مربوط به قوانین مزاحم، هشت مورد مربوط به وزراتخانه ها، هفت مورد به دلیل اختصاص نیافتن زمین و 39 مورد نیز به دلیل همکاری نکردن بخش خصوصی بوده است.
وی یادآور شد: پروژه های ملی در 19 دستگاه مشخص شده و دستگاه های استانی باید هر چه سریعتر برای دریافت برش های استانی اقدام و این پروژه ها را اجرایی کنند.
وی عنوان کرد: پروژه های پیشنهادی جدید دستگاه های اجرایی نیز باید از سوی خود دستگاه ها ارائه شده و مورد بررسی قرار گیرد.
رودری تاکید کرد: لیست عنوان پروژه های ابلاغی به تفکیک دستگاه های اجرایی تدوین شده و دستگاه ها باید هر چه سریعتر برای اجرایی کردن آنها اقدام کنند.
وی ادامه داد: برای اولین مرتبه در ششم فروردین ماه سال جاری تاکید شد که سند اشتغال استان کرمان تدوین شود و این امر اکنون در سطح کشور با عنوان بسته های رونق تولید و اشتغال دنبال می شود.
وی یادآور شد: قالب مشخصی برای دریافت موارد پیشنهادی از سوی دستگاه های اجرایی تدوین شده و تا ششم خردادماه دستگاه های اجرایی باید پروژه های خود را در این قالب معرفی کنند.
رودری گفت: در بسته های تولید و اشتغال موضوع همبستگی بین تولید و اشتغال مورد تاکید قرار گرفته و این بسته ها با نگاه برنامه محوری تدوین شده است.
وی به برگزاری نشست روسای سازمان های مدیریت کشور در کرمان اشاره و بیان کرد: حدود 90 مهمان از سراسر کشور در این نشست حضور داشته اند.
وی ادامه داد: مسئولان در این نشست ارزیابی بسیار خوبی از عملکرد استان کرمان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی داشتند و تاکید شد که سایر استان ها از این اقدامات الگوبرداری کنند.
وی در ادامه حماسه بزرگ و حضور میلیونی مردم در انتخابات را تبریک گفت و ادامه داد: هچ وقفه ای در قبل و بعد انتخابات در مسیر اجرای برنامه های ستاد اقتصادمقاومتی استان کرمان رخ نداده است.
استان کرمان در بیست و هفتمین سفر کاروان تدبیر و امید به عنوان یکی از پایلوت های اقتصاد مقاومتی کشور معرفی شد که تاکنون در این زمینه پیشتاز است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.