به گزارش ایرنا محمدعلی توحیدی عصر پنجشنبه در بازدید علیرضا رزم حسینی استاندار از ستاد انتخابات شهرستان کرمان مستقر در فرمانداری افزود: 521 هزار و 839 نفر در شهرستان کرمان واجد شرایط رای دادن هستند.
وی بیان کرد: برای هر شعبه پرتراکم هفت و برای شعب کم تراکم پنج نفر از معتمدان همان محل به عنوان اعضای شعبه، وظیفه اخذ رای از مردم را بر عهده دارند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان افزود: در مجموع حدود 20 نفر در هر شعبه حضور داشته و کار اخذ رای را بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه 24 مرحله از انتخابات رایانه ای است تصریح کرد: 11 هزار نفر در شهرستان کرمان امر برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.
توحیدی گفت: 1 رایانه در هر شعبه اخذ رای وجود دارد که به سرور مرکزی وزارت کشور متصل هستند و افرادی که وارد شعبه می شوند، ابتدا با کد ملی استعلام می شوند و سپس ادامه روند رای گیری دنبال می شود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم تاکید کرد: صندوق ها از فردا صبح ساعت 4:30 دقیقه از انبار مرکزی خارج شده و به شعب تحویل می شود و از ساعت هشت صبح تمامی شعب آماده اخذ رای از واجدان شرایط خواهند بود.

**290 بازرس کار بازرسی از صندوق های اخذ رای را بر عهده دارند
رئیس هیات بازرسی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کرمان نیز گفت: 290 بازرس در امر نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا فعال هستند و کار بازرسی و نظارت بر سلامت انتخابات را بر عهده دارند.
احمد حمزه افزود: کمیته بازرسی مربوط به هیات نظارت، بازرسی و صیانت از آرای مردم در انتخابات شوراها را بر عهده دارد و معتقدیم باید بر اساس فرمایشات رهبری به گونه ای نظارت کنیم که از صندوق ها، نظر واقعی مردم خارج شود.
وی با تاکید بر اینکه ملت ما در آستانه انتخابات بزرگ و سرنوشت سازی قرار دارد، گفت: نظام انتخابات در کشور ما به گونه ای شکل گرفته که بازرسی به صورت مستمر انجام می شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فردا (جمعه) 29 اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.