به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدرضا فتوت صبح پنجشنبه در دیدار اعضای هیات بازرسی استان، ضمن تبیین اهمیت وظایف اعضای هیات های بازرسی بر انتخابات افزود: باید کارها بگونه ای تقسیم شود که در سراسر استان یک پوشش بازرسی خوبی ایجاد شود.
وی با ابراز امیدواری به اینکه استان کرمان همچون گذشته در برگزاری انتخابات سالم و امن در کشور پیشرو باشد، بر رعایت قوانین، مقررات و اصول اخلاقی و دینی و اجتناب از تخریب های احتمالی تاکید کرد.
معاون استاندار کرمان گفت: برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه و زمینه سازی برای حضور حداکثری در فضای رقابتی و با نشاط و ایجاد عدالت لازم، تمهید مقدمات و مهیاسازی فضا را ایجاد و با حفظ امانتداری هم برای نامزدها و هم برای رأی مردم اجرای قانون را در سرلوحه خود قرار داده و در اجرای قانون نه یک گام عقب تر از قانون و نه یک گام فراتر از قانون حرکت نکنند.

**اطمینان خواهیم داد که آرای داخل صندوق قرائت شود
دبیر هیات بازرسی انتخابات استان کرمان نیز در این نشست تصریح کرد: وزارت کشور می تواند بر اساس تبصره 9 ماده 30 قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده 66 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به معرفی بازرس ثابت و سیار در حوزه ها و شعب انتخابات اقدام کند.
محمد باژیان با اشاره به 2 هزار و 668 شعبه اخذ رای در شهر کرمان افزود: برای هر یک از شعب یک بازرس و برای شهرستان ها نیز بازرس ویژه انتخاب و احکام صادره ابلاغ شده است.
وی به فعالیت 175 سر بازرس در برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: کنترل حوزه و نظارت بر تمامی عوامل اجرایی انتخابات، بر عهده بازرسان است.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمان به امر مهم بازرسی طی پایان مهلت قانونی انتخابات اشاره کرد و افزود: حضور بازرسان تا پایان شمارش آراء و هدایت صندوق های رای به فرمانداری ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا به مردم این اطمینان را خواهیم داد که آرای داخل صندوق با رعایت حق الناس بودن آن، قرائت خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه هر نامزد انتخاباتی که رای آورد، قطعا مورد تمکین قانون خواهد بود گفت: براساس تدابیر صورت گرفته برای هر شهرستان دو مشاور حقوقی با هماهنگی کانون وکلای دادگستری انتخاب و معرفی شده اند لذا انتظار می رود فرمانداران با اقتدار امور را دنبال کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فردا (جمعه) 29 اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.