به گزارش ایرنا مسعود الهامی روز چهارشنبه در نشست خبری همزمان با روز جهانی ارتباطات افزود: در دولت یازدهم 95.7 درصد روستاهای این استان به شبکه های ارتباطی دسترسی پیدا کردند و افزایش 16 برابری سایت های تلفن همراه را در این دولت داشتیم.
وی تصریح کرد: میزان پرداخت تسهیلات خرد در مناطق محروم و روستایی در آغاز دولت یازدهم چهار هزار و 305 فقره بود که این رقم هم اکنون به 10 هزار و 662 فقره رسیده و 147 درصد رشد داشته است.
مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: شهرهای زیر پوشش شبکه نسل سوم تلفن همراه نیز در ابتدای دولت یازدهم، پنج شهر بود و امروز تمامی 71 شهر استان به نسل سوم اینترنت مجهز شدند.
وی افزود: شهرهای زیر پوشش نسل چهارم اینترنت در ابتدای دولت تدبیر و امید صفر بود که به 41 شهر رسیده است و انرژی بسیار زیادی از دولت گرفت زیرا در دولت قبل سرعت پهنای باند در دست کاربران بیش از 128 کیلوبیت نبود و زیرساخت برای همین سرعت تنظیم شده بود.
الهامی عنوان کرد: با تاکید دولت یازدهم و با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل پست بانک، پست، مخابرات و شرکت زیرساخت استان، در سه سال و نیم گذشته 511 میلیارد تومان در زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: همچنین 114 میلیارد تومان پروژه در حوزه شبکه های دسترسی و زیرساخت آماده افتتاح داریم اما به علت نزدیکی به انتخابات به پس از انتخابات منتقل شد.
مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان افزود: انرژی بسیار زیادی در دولت یازدهم علاوه بر حل مسائل فنی، برای مسائل حقوقی گذاشته شد و هم اکنون از لحاظ کشوری و استانی وضعیت خوبی داریم و همه این اتفاقات منجر به رشد 8 پله ای استان کرمان در شاخص توسعه IDI شد.
وی بیان کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در آغاز دولت تدبیر و امید 43.97 درصد بود که هم اکنون به 57.89 درصد رسیده و کاربران اینترنت از 410 هزار به یک میلیون و 243 هزار نفر رسیده که رشد 242 درصدی را نشان می دهد.
الهامی با اشاره به اینکه افتتاح پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منجر به رشد استان کرمان شده است گفت: ظرفیت پهنای باند ورودی استان در دولت یازدهم از 14 گیگابیت بر ثانیه به 120 گیگاهرتز بر ثانیه رسیده و 757 برابر شده است.
وی افزود: در این دولت ظرفیت شبکه انتقال استان از 28.9 گیگابیت به 124 گیگابیت افزایش پیدا کرد که 329 درصد رشد در این شاخص زیرساختی داشتیم.
مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با بیان اینکه ترافیک پستی شاخص توسعه یافتگی دیجیتال است اظهار کرد: ترافیک پستی در ابتدای دولت تدبیر و امید 3.42 بوده که اکنون به 12.187 رسیده و 256 درصد رشد در ترافیک پستی داشتیم.
وی گفت: هفت خدمت نوین پستی در ابتدای دولت تدبیر و امید ارائه می شد و امروز به 24 خدمت رسیده که رشد 242 درصدی را نشان می دهد و تمام میزان رشد و ارتقاء در بخش های مختلف حوزه ارتباطات، منجر به رشد 8 پله ای استان کرمان در شاخص IDI شدند.
الهامی افزود: در حوزه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان تا اسفند 95 صد درصد پیشرفت داشته و این پروژه ها ساری و جاری شد.
وی خاطرنشان کرد: پنج پروژه اقتصاد مقاومتی مهم، تامین نیازهای ارتباطی پهنای باند طرح اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج را در چارچوب اقتصاد مقاومتی تامین نیاز کردیم با مشارکت بنیاد مستضعفان، واگذاری بیش از 15 هزار پورت FTTH به متقاضیان اداری، تجاری، صنعتی و خانگی انجام شد و 6 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه جذب کردیم که در کرمان و بم درحال اجرا است.
مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: در استان کرمان برای توسعه شبکه، بیش از یکهزار کیلومتر فیبر نوری با اعتبار 50 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی اجرایی کردیم.
وی افزود: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زمینه مشارکت بخش خصوصی در پروژه های زیرساختی محقق شده است و پیش از این به بخش خصوصی برای ورود به شبکه فیبرنوری به هیچ عنوان اجازه داده نمی شد.
الهامی تصریح کرد: پروژه توسعه شبکه انتقال استان کرمان با اعتبار 45 میلیارد تومان جذب و پیمانکار انتخاب شده که این پروژه تا شهریور ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و شبکه انتقال استان کرمان که گره توسعه ای داشت 20 برابر با این پروژه افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: تمامی شبکه های استان کرمان در آینده نزدیک از TVM به ILP تغییر خواهد کرد و همه مراکز تلفن کوچک شدن شبکه های تابعه را در بر خواهد داشت و نظارت شبکه را سهل و آسان می کند و این نظارت را به راحتی در اختیار کاربران نهایی قرار می دهد.
وی اظهار کرد: علاوه بر حوزه زیرساخت، در حوزه تولید و محتوا در استان کرمان سرمایه گذاری بزرگی شده و 120 میلیارد تومان اعتبارات صندوق وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 95 بود که در زمینه تولید محتوای بومی اسلامی صرف شده است.
الهامی گفت: در این دولت تعرفه پهنای باند اینترنت سه مرحله کاهش پیدا کرد و تعرفه مصرف پهنای باند داخلی نسبت به خارج از کشور یک دوم شد که در راستای ایجاد انگیزش برای تولید محتوای بومی اسلامی بود که محقق شده است.
وی افزود: در دولت یازدهم مصرف پهنای باند کشور نسبت به دولت قبل، چهار برابر افزایش پیدا کرد و با سیاست های پیش بینی شده دربرنامه ششم توسعه به ضریب 80 به 20 خواهیم رسید و پس از آن نسبت مصرف پهنای باند داخل به خارج از کشور به 80 درصد خواهد رسید.
مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به اجرای پروژه های ملی دولت تدبیر و امید در استان کرمان اضافه کرد: اجرای طرح ترابورد پذیری و رومینگ تلفن همراه با موفقیت در این دولت انجام شد.
وی گفت: هم کد سازی تلفن ثابت در استان، راه اندازی و تکمیل مرکز داده کرمان، راه اندازی واحد استانی تسهیل گری و توانمندسازی کسب و کارهای نوپا، راه اندازی مرکز آب ها در پارک علم و فناوری استان، راه اندازی سامانه متمرکز ارتباط مستقیم با مشترکان، سامانه سپاس 195 (مردم هر گونه شکایتی، انتقادات و پیشنهادات در تمامی زمینه ها را به این سامانه اعلام کنند که مشاور عالی وزیر مستقیما بررسی می کند)، توسعه شبکه هانی نت (تعداد شبکه ها از چهار شبکه به 10 افزایش یافت)، افزایش شعاع مانیتورینگ در استان در دولت تدبیر و امید انجام گرفت.
الهامی افزود: راه اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی با رهنمودهای استاندار کرمان منجر به ایجاد 64 پروژه در قالب 16 تفاهم نامه با سرمایه گذاران استانی و خارج از استان شد و تفاهم نامه هایی با بخش خصوصی منعقد شد و هم اکنون تحت رهبری دفتر جذب سرمایه استانداری کرمان مدیریت و کنترل می شود و هدف از انعقاد تفاهم نامه ها ایجاد اشتغال مبتنی بر فناوری اطلاعات است.
وی بیان کرد: ارتباطات و فناوری اطلاعات و شبکه های زیرساخت ارتباط توان یاری کردن دولت ها را برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار را دارند لذا همه کشورها در زمینه توسعه شبکه های ارتباطی به ویژه خدمات فناوری اطلاعات سرمایه گذاری ویژه داشتند و شرکت، دولت و ملتی که سرمایه گذاری بیشتری در نیروی انسانی، آموزش و زیرساخت فیزیکی انجام دهد از نعمات این فناوری بهره بیشتری خواهد برد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.