یحیی کمالی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان شروع تبلیغات انتخاباتی تاکنون 15 پرونده تخلف و جرائم انتخاباتی مربوط به انتخابات شورای شهر کرمان در مراجع قضایی تشکیل شده است.
وی عنوان کرد: این تخلفات برای تحقیق به ضابطان قضایی ارائه شده است که در صورت اثبات جرم پرونده تخلف های قضایی تشکیل و با مجرمان برخورد می شود.
وی در مورد تخلفات انتخاباتی دیگر شهرهای استان گفت: در سایر شهرهای استان نیز تخلفاتی گزارش شده است ولی هیچ شکایتی از نامزدی به مراجع قانونی اعلام نشده است و مواردی هم که به هیات عالی نظارت گزارش شده که با تذکر به نامزدها حل شده است.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از دستگاه قضا اجرای قانون را انتظار دارند افزود: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از فرصت تبلیغات برای معرفی برنامه های خود استفاده کنند و از تشویش اذهان عمومی بپرهیزند.
وی اظهار کرد: در کنار شور و نشاط انتخاباتی رعایت قانون و شئونات اسلامی ضروری است.
بنابر اعلام هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمان 16 هزار و 982 نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان در هیات های اجرایی و نظارت تایید صلاحیت شدند.
17 هزار و 390 نفر در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 216 نفر در شهرها و 15 هزار و 174 نفر در روستاها داوطلب عضویت در شوراها شدند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.